کانون‌های مساجد دیار علویان در تدارک بزرگداشت عید غدیر/حضور پر شور بچه‌های مسجد در جشن‌های عید امامت و ولایت
کانون‌هاي مساجد ديار علويان در تدارک بزرگداشت عيد غدير/حضور پر شور بچه‌هاي مسجد در جشن‌هاي عيد امامت و ولايت

کانون‌های مساجد دیار علویان در تدارک بزرگداشت عید غدیر/حضور پر شور بچه‌های مسجد در جشن‌های عید امامت و ولایت

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران با اجراي برنامه‌هاي متنوع در تدارک برگزاري جشن عيد غدير خم و ترويج فرهنگ و سيره علوي هستند.
شناسه خبر : 39324 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری دیار علویان با اجرای برنامه های متنوع در تدارک برگزاری جشن عید غدیر خم و ترویج فرهنگ علوی هستند و با گرامیداشت باشکوه دهه ولایت و امامت موجب تبیین هر چه بیشتر اهمیت امامت در جامعه و آماده سازی قلوب جهت ظهور مهدی موعود(عج) می شوند.

 

بر این اساس برنامه های چند کانون فرهنگی هنری مساجد مازندان را مرور می کنیم:

کانون فرهنگی هنری آستان مقدس امامزاده عباس بندپی شرقی بابل

در آستانه عید غدیر محفل تلاوت قرآن کریم با حضور قاری بین المللی و ممتاز جهان اسلام «سید مصطفی حسینی»، در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده عباس(ع) بندپی شرقی بابل، یکشنبه (26 تیر) به همراه اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و به صرف شام به همت کانون فرهنگی هنری آستان مقدس امامزاده عباس بندپی شرقی بابل برگزار می شود.

کانون فرهنگی هنری اخلاص قائمشهر

 جشن بزرگ عید سعید غدیرخم با نوای «علی اکبری» بعد از نماز مغرب و عشاء شنبه ( 25 تیر) به همت کانون فرهنگی هنری اخلاص قائمشهر برگزار شد؛ ضمن اینکه ایستگاه صلواتی از ساعت 19 و 30 دقیقه یکشنبه و دوشنبه (26 و 27 تیر) به همت این کانون برپا می شود.

کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم لاریم

کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم لاریم با برگزاری جشن عید غدیر به همراه نورافشانی، اجرای مسابقه، اهدای جوائز از ساعت 23-21 یکشنبه (26 تیر) با برپایی سفره کریمانه امیرالمومنین  پذیرای شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت است.

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای عسکرآباد بهشهر

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای عسکرآباد بهشهر، مولودی خوانی، سخنرانی به همراه برپایی نماز جماعت در مسجد امام حسن عسکری  (ع)را برای جشن عید غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت تدارک دیده است.

کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس

مراسم باشکوه عید غدیر بعد از نماز مغرب و عشا یکشنبه (26 تیر) با سخنرانی حجت‌الاسلام «علی اکبر ناصری»، عضو شورای تنقیح قوانین مجلس و مولودی خوانی «اسدالله رنجبر» به همت کانون فرهنگی هنری امام صادق مسجد جامع چالوس برگزار می شود و همچنین محفل انس با کلام وحی شب گذشته شنبه (25 تیر) با حضور قاریان ممتاز جهان اسلام برپا و با استقبال علاقه مندان کلام وحی روبرو شد.

کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل

کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل با اهتمام فراوان، عید غدیر خم را با سخنرانی و مولودی خوانی درباره تبیین این عید خجسته همزمان با نماز مغرب و عشا یکشنبه (26 تیر) جشن می گیرند و از عموم علاقه مندان جهت شرکت در این مراسم نورانی دعوت بعمل می آورند.

کانون فرهنگی هنری اهل بیت امامزاده عبدالحق سوادکوه

کانون فرهنگی هنری اهل بیت امامزاده عبدالحق سوادکوه نیز جشن بزرگ ولایت را ساعت 18 و 30 دقیقه شنبه (25 تیر) را همراه با برنامه های شاد و مفرح با برگزاری مسابقه به همراه اهدای جوائز نفیس به مناسبت عید غدیر برگزار کرد که با استقبال آحاد مردم روبرو شد.

کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر

طرح هديه ای براي امام علي به همت کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر به مناسبت گرامیداشت عید غدیر تدارک دیده شده که اعضای کانون و علاقه مندان با تلاوت چند سوره از کلام وحی، آیت الکرسی و صلوات در اين طرح شرکت می کنند و دهه امامت و ولایت را گرامی می دارند.

 

گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر دیارعلویان نیز با برگزاری برنامه های مختلف در عید غدیر خم در صدد تبیین هر چه بیشتر راه و روش حضرت علی(ع)، الگوی عدالت و وفاداری در جامعه هستند.