هم افزایی در مساجد منجر به ارتقا و تاثیرگذاری بر فرهنگ می‌شود
هم افزايي در مساجد منجر به ارتقا و تاثيرگذاري بر فرهنگ مي‌شود
سرپرست ستاد فهما مازندران:

هم افزایی در مساجد منجر به ارتقا و تاثیرگذاری بر فرهنگ می‌شود

حجت الاسلام نعمتي در مراسم افتتاحيه کانون فرهنگي هنري «سيد صالح قائمي» مسجد جامع رزکنار بابلسر، هم افزايي در مساجد بين هيات امنا و پايگاه بسيج را ضروري و موجب رونق و پيشرفت فرهنگ و خانه هاي خدا بر زمين دانست.
شناسه خبر : 39251 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به همراه کارشناسان ستاد فهما دیار علویان در مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی هنری «سید صالح قائمی» مسجد جامع رزکنار بابلسر در دهه امامت و ولایت اظهار کرد: تشکیل کانون های فهما موجب ارتقای فرهنگی و شکوفایی ابعاد ارزشی در جامعه می شود.

 

وی بیان کرد: یک تعداد از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد به طور یکسان و مشابه یکدیگر صورت می گیرد اما برخی دیگر به صورت خودجوش و هنری جلوه می کند به ویژه در طرح اوقات فراغت که دانش آموزان، پای کار هستند و می توان با بکارگیری هنر، دانش آموزان بسیاری را به سمت کانون های فهما در غنی سازی اوقات فراغت سوق داد.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: حدود چهار هزار و 200 مسجد در مازندران وجود دارند که از این تعداد، 630 مسجد امام جماعت دارند و امامان جماعت به عنوان روشنایی بخش چراغ مساجد، نعمت بزرگی جهت برپایی نماز، ارزش های اسلامی، طرح تلاوت نور و ... هستند.

 

وی گفت: دشمنان اسلام، قسم به نابودی و تهی کردن جوانان و نوجوانان از ارزش های اسلامی خوردند و باید مسئولین از دهیاران تا امام جماعت و ... دست به دست هم دهند و با هم افزایی، برنامه های متنوع با دعوت از اساتید و کارشناسان متخصص و متعهد را برای پرورش نسل آینده، تدارک ببینند.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: هم افزایی در مساجد بین هیات امنا و پایگاه بسیج، ضرورت دارد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله االعالی) در 19 مهر سال 1391 در جمع روحانیون خراسان شمالی که «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را جدی بگیرید البته با همکاری بسیج، بد است که بین امام جماعت و فرمانده پایگاه اختلاف پیش بیاید» بنابراین باید از منویات معظم له، استفاده بهینه کرد.

 

وی بیان کرد: با هم افزایی در مساجد شاهد رونق و پیشرفت خواهیم بود که نمونه آن کانون های فرهنگی هنری مساجد نظیر کانون شهید علی گرائیلی در خرماکُلا قائمشهر است که در طی یک سال، 700 شغل ایجاد کرد و علاوه بر تاثیرگذاری در کانون های همجوار در استان و حتی کشور نیز شاهد الگوگیری از این کانون هستیم.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اینکه تشویق فرزندان به مساجد با روش های مختلف نظیر به همراه بردن آنها در نماز جماعت است که در برنامه های خانه های خدا بر زمین نیز تاثیر دارد، ابراز کرد: شخصی که با مسجد انس داشته باشد و فعالیت های او توام با پیوست مسجدی باشد علاوه بر سلامت روحی و روانی در آینده او، نیز تاثیر دارد که در انتخابات شورای اسلامی اخیر، تعدادی از مدیران و اعضای کانون های مساجد رای های اول را به خود اختصاص دادند.