اردوی متمرکز برای پایگاه‌های اوقات فراغت فعال کانون‌های مساجد مازندران برپا می‌شود
اردوي متمرکز براي پايگاه‌هاي اوقات فراغت فعال کانون‌هاي مساجد مازندران برپا مي‌شود
سرپرست ستاد فهما مازندران خبر داد:

اردوی متمرکز برای پایگاه‌های اوقات فراغت فعال کانون‌های مساجد مازندران برپا می‌شود

حجت الاسلام نعمتي از برپايي اردوي متمرکز براي پايگاه‌هاي اوقات فراغت فعال کانون‌هاي مساجد مازندران در اردوگاه شهداي خرماکلا سوادکوه خبر داد.
شناسه خبر : 38775 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، امروز دوشنبه (13 تیر) در نشست خبری با موضوع طرح ملی اوقات فراغت و چهارمین رویداد ملی فهما اظهار کرد: اوقات فراغت بچه هاي مسجد، با شعار "مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي" با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مساجد با کلاس های سبک زندگی، مهارت های آموزشی و ... در تابستان سال جاری در حال اجرا است که با برنامه های هدفمند می توان در آینده، نسل های تاثیرگذار را به جامعه تحویل داد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بیان کرد: اردوی متمرکز برای پایگاه های اوقات فراغت فعال کانون های مساجد مازندران در اردوگاه شهدای خرماکلا سوادکوه برای 500 نفر در چهار مرحله برپا می شود که چندین برنامه در آن نظیر فصل رویش با آشنایی احکام دین، اصول دین و کارهای تربیتی برپا می شود.

 

وی ابراز کرد: در مساجد برنامه های متعددی صورت می گیرد که یک تعداد از آنها را کانون های مساجد، سمت دهی و سیاست گذاری می کند نظیر شنبه های کتاب جهت ترویج فرهنگ مطالعه که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است و امام جماعت بین دو نماز مغرب و عشا، خلاصه ای از یک کتاب ارزشی را می خواند و سپس کتاب در اختیار علاقه مندان وادی مطالعه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به اهمیت فضای مجازی و تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) قبل از شیوع کرونا، عمده فعالیت خود را در سامانه بچه های مسجد انجام می دهند و این امر بیانگر اهمیت فضای مجازی و عمل به منویات رهبر است.

 

وی به طرح ملی سه شنبه های تکریم اشاره کرد و افزود: در روزهای سه شنبه، امام جماعت به همراه هیئت امنا، پایگاه بسیج، مدیر کانون و بچه های مسجدی به دیدار خانواده شهدا می روند و از آنها، تکریم می کنند که در سال گذشته شش شهید به صورت استانی با خانواده های آنها دیدار صورت گرفت و این طرح در سال جاری نیز تداوم دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های مختلف استان مازندران نیز از خانواده شهدا در قالب این طرح تجلیل می کنند.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: باتوجه به شعار سال، تفاهم نامه هایی با مکان های علمی و دانش بنیان در حال امضا داریم و بچه های مسجد با توجه به توانمندی های خویش در تحقق شعار سال، دخیل بوده و برنامه های شاخصی با شعار سال  در کانون های مساجد در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت و پتانسیل ها و توانمندی های بالایی دارند، بیان کرد: کانون اخلاص قائمشهر در سال اول مقابله با کرونا، نرم افزار تفسیر یک را تولید کرد و با کمترین اعتبار و تجهیزات اما با اراده بالای بچه های مسجدی برای پیشبرد اهداف انقلاب، این فعالیت را انجام داد.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: کانون شهید علی گرائیلی قائمشهر در رواق کارآفرینی در سطح کشور درخشید و الگویی برای حرکت کانون های فهما دیگر شد.

 

وی گفت: کانون اسوه بابل با طرح پیوند مسجد و مدرسه و گردهم آمدن دانش آموزان از سطوح مختلف تحصیلی، نیروهای انقلابی را تربیت کرد و تحویل جامعه داد و همچنان این روند، ادامه دارد.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: فعالیت های ورزشی در چندین رشته در کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان صورت می گیرد که با استقبال خوبی روبرو شدند.

 

وی بیان کرد: یکهزار و 198 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران، فعالیت می کنند که از این تعداد، 714 کانون شهری و مابقی کانون های روستایی  محسوب می شوند  و همچنین بیش از 300 باب کتابخانه مخزن دار در کانون های فهما دیار علویان در حال فعالیت هستند که نیاز به تجهیزات زیرساختی و کتاب دارند.

 

حجت الاسلام نعمتی به چهارمین رویداد ملی فهما در سه شبستان فرهنگ شامل رواق های نور(فعالیت های قرآنی)، رسانه، کتاب، دانش، همدلی(فعالیت های اجتماعی)، هنر شامل رواق های سرود، فیلم، نمایش، قلم(هنرهای ادبی)، ترنج(هنرهای تجسمی) و نوآوری شامل رواق های کارآفرینی، فن آوری و در هشت شاخص هویتی، مهارتی، میدانی، رقابتی، خودجوش، شبکه رابطین، خدمت تعاملی و ساماندهی  اشاره کرد و افزود: این رویداد از 21 خردادماه آغاز شد و تا 24 آذرماه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای فعالیت های کتابخانه ای در ایام فراغت تابستان  و اینکه این گونه فعالیت ها را می توان در رواق کتاب بارگذاری کرد و با کانون های سراسر کشور برای کسب جایگاه برتر این رواق به رقابت پرداخت، گفت: هم افزایی در کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به گستردگی کانون ها جهت شناسایی استعدادها ضرورت دارد.