کانون های مساجد برنامه های فرامنطقه ای را در دستور کار قرار دهند
کانون هاي مساجد برنامه هاي فرامنطقه اي را در دستور کار قرار دهند
سرپرست ستاد فهما مازندران:

کانون های مساجد برنامه های فرامنطقه ای را در دستور کار قرار دهند

حجت الاسلام نعمتي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد برنامه هاي فرامنطقه اي با توجه به نيازهاي بومي و منطقه اي را در دستور کار قرار دهند و به ارائه طرح هايي درباره کاهش آسيب هاي اجتماعي بپردازند.
شناسه خبر : 38477 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز پنجشنبه (2 تیر) با «مجتبی ذاکری»، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، دیدار و گفت و گو صمیمانه ای داشتند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در این دیدار صمیمانه طی سخنانی به شرح وظایف و اقدامات کانون های فهما، چهارمین رویداد ملی فهما و ... پرداخت.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: سمت و سوی فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد از سال 1396 به فضای مجازی رفت و فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد، ثبت می شود.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد قبل از سال 1396، فعالیت های کانون ها به ویژه اوقات فراغت را در چند سی دی تحویل می دادند و اعتبار دریافت می کردند اما در حال حاضر به اینگونه نیست و باید فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شود.

 

حجت الاسلام نعمتی در خصوص اعتبارت تخصیصی به کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: در سه سال اخیر، اعتبارات بر اساس ثبت فعالیت در سامانه بچه های مسجد تخصیص می یابد و تمام کانون های فرهنگی هنری باید به این مهم عنایت ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های فرامنطقه ای با توجه به نیازهای بومی و منطقه ای را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: ارائه طرح هایی درباره کاهش آسیب های اجتماعی نظیر ادواج آسان، تحکیم خانواده و شعار سال مورد عنایت کانون های مساجد نظیر کانون های فهما شهرستان گلوگاه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نعمتی به برنامه کانون فرهنگی هنری آل طاها آمل اشاره کرد و افزود: این کانون در سال 1398، طرحی با عنوان «سوگواره حسینی» و در سال 1399،  طرح کشوری با عنوان «اشکواره حسینی» را ارائه  داد و در سال گذشته، برنامه را بین المللی کرد که علاوه بر جذب مخاطب بیشتر، بودجه خوبی را دریافت کرد که کانون های دیگر فهما دیارعلویان باید به این سمت حرکت کنند.

 

وی بر توجه بیشتر به طرح شنبه های کتاب، اوقات فراغت و.... توسط مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان گلوگاه  تاکید کرد و گفت: مدیران کانون های فهما با دستان خالی در جبهه فرهنگی، نقش مهمی دارند.

گفتنی است، کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران نیز همراه با سرپرست ستاد فهما دیار علویان در این دیدار حضور داشتند و پیشنهادات و مشکلات مدیران کانون های مساجد شهرستان گلوگاه را مورد بررسی قراردادند.