بچه های مسجد موسی بن جعفر(ع) اسلام آباد قائمشهر یاد و نام شهید «مصطفی چمران» را گرامی می دارند
بچه هاي مسجد موسي بن جعفر(ع) اسلام آباد قائمشهر ياد و نام شهيد «مصطفي چمران» را گرامي مي دارند

بچه های مسجد موسی بن جعفر(ع) اسلام آباد قائمشهر یاد و نام شهید «مصطفی چمران» را گرامی می دارند

مراسم بزرگداشت شهيد «مصطفي چمران» با سخنراني يکي از اساتيد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعي صدا و سيما مازندران به همت کانون فرهنگي هنري شهيد چمران در مسجد موسي بن جعفر(ع) اسلام آباد قائمشهر برگزار مي شود.
شناسه خبر : 38389 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۰

«سید پرویز رضوی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: مراسم بزرگداشت شهید «مصطفی چمران» با سخنرانی گلدوست یکی از اساتید دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی صدا و سیما مازندران به همت کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(ع) اسلام آباد قائمشهر برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(ع) اسلام آباد قائمشهر بیان کرد: زمان این مراسم، امشب دوشنبه (30 خرداد) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا است.

 

وی ابراز کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه به مسجد موسی بن جعفر(ع) اسلام آباد واقع در قائمشهر، خیابان کارگر(ساری)، یاس چهل و یکم (کوچه ایثارگران) مراجعه کنند.

 

گفتنی است، مصطفی چمران پس از تحصیل در رشته الکترومکانیک دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و دکتری خود را در فیزیک پلاسما به پایان رساند. او پیش از انقلاب اسلامی با دعوت امام موسی صدر به لبنان رفت و هشت سال آنجا ماند.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی، نماینده مجلس و بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم در هشت سال دفاع مقدس بود و سرانجام مصطفی چمران، ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰ در دهلاویه به شهادت رسید و سالروز شهادتش به روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.