چهارمین رویداد ملی فهما بر پایه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری برگزار می‌شود
چهارمين رويداد ملي فهما بر پايه بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

چهارمین رویداد ملی فهما بر پایه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

جوادي با اشاره به اينکه چهارمين رويداد ملي فهما بر اساس بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) آغاز بکار کرد گفت: مديران و اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران با ورود جدي در اين رويداد نقش آفرين باشند.
شناسه خبر : 38285 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

«حسین جوادی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران اظهار کرد: چهارمین رویداد ملی فهما، رویداد رقابتی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که با هدف شناسایی، ساماندهی، بکارگیری، ارتقاء و انگیزه بخشی استعدادهای فرهنگی هنری در سطح کشور طراحی و اجرا می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: چهارمین رویداد ملی  فهما با توجه به محوریت امام جماعت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و همچنین بر پایه تجربه سه رویداد قبلی اتفاق خوبی در این حوزه فعالیتی است.

 

وی با اشاره به اینکه چهارمین دوره این رویداد در سه شبستان و 12 رواق برگزار می شود، بیان کرد: هدف اصلی هر رواق ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است .

 

جوادی ابراز کرد: چهارمین رویداد ملی  فهما از 21 خرداد ماه همزمان با میلاد امام رضا(ع) آغاز شد و تا ۲۲ بهمن سال جاری ادامه دارد.

 

وی درباره شاخص های ارزیابی  فعالیت های میدانی کانون ها در رواق گفت: این شاخص ها به منظور ارزیابی عملکرد کانون در فعالیت های رواق از ابعاد گوناگون جهت هدفمندی و اثر گذاربودن در دو سطح استان و کشور تعریف شده اند که شامل مسجد محوری: کانون در فعالیت های خود به محوریت امام جماعت به عنوان مدیر هدایتگر و مسجد به عنوان بستر الهام بخش توجه نماید، کانون در فعالیت های خود به کادرسازی و تربیت نیرو، توجه به نیازهای روز، برنامه ریزی و .... توجه داشته باشد، همچنین کانون به استفاده بهینه از ابزار رسانه و هم افزایی با ظرفیت های رسانه ای برای انعکاس فعالیت ها وانتشار محصولات خود اهتمام ورزد، جاذبه آفرینی هنری کانون در فعالیت ها وتولیدات خود در  یک رواق از زبان هنر، در قالب های مختلف استفاده نماید، خودکفایی: کانون بتواند فعالیت های خود در یک رواق را به منبع تولید ثروت و کارآفرینی برای اعضای کانون نماید، می شوند.