آموزش سواد رسانه‌ای در برنامه های اوقات فراغت کانون‌های مساجد لحاظ شود
آموزش سواد رسانه‌اي در برنامه هاي اوقات فراغت کانون‌هاي مساجد لحاظ شود
سرپرست ستاد فهما مازندران:

آموزش سواد رسانه‌ای در برنامه های اوقات فراغت کانون‌های مساجد لحاظ شود

حجت الاسلام نعمتي با اشاره به اهميت رسانه ها و اوقات فراغت، لحاظ کردن دوره‌هاي آموزش سواد رسانه اي را جهت غني سازي برنامه هاي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ضروري دانست.
شناسه خبر : 38193 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع)؛ آیین افتتاح اوقات فراغت در کانون فرهنگی هنری جوادلائمه شهرستان سوادکوه شمالی، برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در مراسم با شکوهی که با حضور «مهدی یزدانی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه شمالی و «علیرضا مومنی خنکدار»، کارشناس مسئول امور ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما استان و اعضای این کانون برگزار شد؛ حجت الاسلام نعمتی طی سخنانی به اهمیت اوقات فراغت و غنی سازی آن پرداخت.

سرپرست ستاد فهما استان مازندران اظهار کرد: بعد از دو سال از شیوع کرونا و کاهش آن در تابستان سال جاری شاهد پررنگ تر شدن برنامه های اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اهمیت رسانه ها و اوقات فراغت، جانمایی آموزش سواد رسانه ای را جهت غنی سازی برنامه های اوقات فراغت در کانون های فرهنگ هنری مساجد ضروری دانست و بیان کرد: فضای مجازی که دشمن با استفاده از آن در صدد نشر ناامیدی بین جوانان و جامعه است  و همچنین رسانه ها با توجه به اهمیتی که در دنیای امروز دارند باید با بکارگیری درست و ارتقای سطح سواد رسانه ای به نتایج مطلوب نائل شویم.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: اجرای سرود «سلام فرمانده» طی دوهفته که در کشور طنین انداز و به امام زمان تقدیم  شد که در این مراسم نیز توسط نونهالان عضو کانون فرهنگی هنری جوادالائمه اجرا شد، جای تقدیردارد و امیدواریم که جز سربازان آن حضرت قرار گیریم.  

 

وی به صفات مومنین از دیدگاه امام رضا اشاره کرد و گفت: امام رضا می فرمایند که سه سنت را از سه طایفه باید آموخت یکی از دستورات الهی، دومی از پیامبر و سومی از امام خود است که کتمان عیب دیگران از خدا، مداراکردن با مردم از سنت پیامبر و صبوری در برابر مشکلات از امام رضا سفارش شده است که با عمل به این موارد می توان به سبک زندگی دینی و خصال نیکویی که خدا برای انسان ها درنظر گرفت نائل شد.

 

 حجت الاسلام نعمتی به فعالیت های ارزشی و تاثیرگذار کانون فرهنگی هنری جوادالائمه شهرستان سوادکوه شمالی اشاره و از «مرتضی زارع»، مدیر این کانون، خانواده سخت کوش این مدیر توانمند و اعضای دیگر این کانون تقدیر و تشکر کرد.

 گفتنی است، تجلیل از فعالان قرآنی و فرهنگی کانون فرهنگی هنری جوادالائمه شهرستان سوادکوه شمالی، همخوانی سوره کوثر توسط نوگلان قرآنی، مولودی خوانی توسط ذاکراهل بیت «صانعی»، اجرای سرود توسط بچه های کودک و نوجوان کانون، خواندن دل نوشته در نورد امام رضا توسط «کوثر بابایی» از اعضای نوجوان کانون، تقدیر از اعضا و خیرین کانون، همخوانی سرود «سلام فرمانده»، پذیرایی و شرح کلاس های تابستانه و حضور در گلزار شهدای خوشنام شهرستان و ادای احترام و نثار فاتحه و تجدید پیمان با آرمان های شهدا از برنامه های تدارک دیده شده این کانون در این مراسم بودند.