دهه کرامت همانند اربعین درجامعه نهادینه شده است
دهه کرامت همانند اربعين درجامعه نهادينه شده است
سرپرست ستاد فهمای استان مازندران:

دهه کرامت همانند اربعین درجامعه نهادینه شده است

حجت الاسلام نعمتي گفت: دهه کرامت همانند اربعين در جامعه نهادينه شده است و هر سال، اين دهه با شکوه تر از گذشته گرامي داشته مي شود.
شناسه خبر : 37807 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز یکشنبه (8 خرداد) در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در استان مازندران با موضوع سالگرد ارتحال امام (ره) و شهدای 15 خرداد و دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» به بیان اهمیت این دو مهم پرداخت.

 

وی با اشاره به سالگرد عروج ملکوتی امام راحل(ره) و تشکیل انقلاب جمهوری اسلامی ایران توسط این رهبر فرزانه اظهار کرد: اکنون سکان این انقلاب در دستان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) قرار دارد که ذخیره الهی و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و وظیفه ما به عنوان یک انقلابی و همچنین سازمانی است که در شان نیروی انقلاب و ولایی، کار انجام دهیم.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به ایام فرخنده دهه کرامت بیان کرد: هر سال به یُمن حضور حضرت معصومه و حضرت امام رضا که ولی نعمت ما ایرانیان هستند و هر چه داریم از وجود این دو عزیز بزرگوار است از اول تا یازدهم ذی القعده را که ولادت این خواهر و برادر است را جشن می گیریم و به دهه کرامت نامگذاری شد.

 

وی ابراز کرد: دهه کرامت همانند اربعین جا افتاده و در جامعه نهادینه شده و هر سال، این دهه با شکوه تر از گذشته گرامی داشته می شود و این بسیار ارزشمند و اتفاق خوبی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هر روز از دهه کرامت را با یک برنامه شاخص در تمام کشور برنامه ریزی کرده و «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه»، شعار امسال دهه کرامت است که برای تحقق این شعار باید برنامه را به خوبی انجام داد.

 

وی به روزهای دهه کرامت و نامگذاری آنها اشاره کرد و افزود: روز اول دهه کرامت که مصادف با ولادت حضرت معصومه و روز دختر به عنوان «دختران فاطمی؛ نور چشم اهل خانه» نامگذاری شده است که دشمنان در فضای مجازی و ...، زنان و خانواده و شخصیت زن و حقوقی که زن در نظام حقوقی و اجتماعی را دارد را نشانه گرفته اند که در دهه کرامت باید به این مهم توجه ویژه شود.

 

حجت الاسلام نعمتی به روزهای دیگر دهه کرامت و نامگذاری آنها که پنجشنبه 12 خرداد «خانواده تمدن‌ساز؛ کانون محبت و کرامت»  نام گرفته و مخاطبان این روز مادران و پدران  به عنوان ستون‌های خانواده هستند که در شهرستان های استان مازندران برنامه های ویژه برای خانواده ها تدارک دیده شده است.

 

وی به روز جمعه 13 خرداد به مناسبت سالروز سخنرانی امام خمینی (ره) در قم به عنوان «عالمان آگاه؛ تکیه‌گاه محرومان» نام گرفته است که مخاطبان این روز توانیابان و مددجویان خواهند بود و این سرلوحه دستور کار دستگاه ها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نعمتی به روز شنبه 14 خرداد به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) مخاطبان و جامعه هدف مدیران و مسئولان خواهند بود و عنوان این روز «امام خمینی رحمت الله علیه؛ هادی امت در مسیر کرامت» اشاره کرد و افزود: علاوه بر تبیین شخصیت امام راحل(ره)، جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به آن تاکید دارند باید مورد اهتمام وِیژه باشد.

 

وی گفت: شخصیت انقلابی و عرفانی امام راحل (ره) را به دهه نودی ها باید معرفی کرد و سخنرانان و مولفان باید هر چه بیشتر درباره آن پیر فرزانه، سخن بگویند و تالیف کنند چراکه با دستان خالی و در شرایط خاص، انقلاب اسلامی یاران را تشکیل داد.

 

حجت الاسلام نعمتی به روز یکشنبه 15 خرداد مصادف با روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین قیام پانزده خرداد به عنوان روز «امامزادگان؛ محور بصیرت، جهاد، شهادت» اشاره کرد و بهره گیری از آنها برای رسیدن به هدف تبین بیشتر اهداف ائمه اطهار تاکید کرد.

 

وی اظهار کرد: روز دوشنبه 16 خرداد به مناسبت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ  به «حضرت احمد بن موسی الکاظم؛ امین ولایت، اسوه مدافعان ولایت» نامگذاری شده و دستاورهای مخاطبان این روز یعنی نیروهای نظامی و انتظامی باید بیشتر معرفی شود.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: روز سه‌شنبه 17 خرداد  به عنوان «نوجوانان و جوانان؛ طلایه‌داران گام دوم انقلاب» عنوان گرفته که در استادیوم آزادی تهران با اجرای سرود «سلام فرمانده»  در قالب هنر شاهد ثمرات بسیاری بودیم و اینگونه از دستاوردها بایدبه دانش‌آموزان نوجوان و دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه منتقل شود.

 

وی به روز چهارشنبه 18 خرداد  و ناگذاری این روز به عنوان «مساجد و تشکل‌های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین» اشاره کرد و افزود: از ظرفیت بزرگ مساجد و نیروهای زبده در این پایگاه های الهی باید استفاده شود.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: روز پنجشنبه 19 خرداد  به عنوان  روز «مدیریت مردمی و انقلابی؛ محور کرامت و عزت» نامگذاری شده  و مخاطبان این روز کارگران و کارمندان هستند و هر دستگاهی که امام جماعت دارد برنامه خود را به بهترین صورت انجام می دهد.

 

وی با اشاره به روز جمعه 20 خرداد به عنوان «تحقق جامعه مهدوی در پرتو خدمت رضوی» گفت: مخاطبان این روز تولیدگران دانش‌بنیان هستند که بر اساس تاکیدات دین و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باید هر دستگاهی به این مهم عنایت داشته باشد.

 

حجت الاسلام نعمتی  اظهار کرد: روز شنبه 21 خرداد مصادف با ولادت امام رضا(ع) به عنوان «عالم آل محمد(ص)؛ امام رأفت و کرامت» نامگذاری شده است و جامعه علمی کشور مخاطبان این روز هستند که باید ولادت و اهداف آن حضرت در اقشار مختلف جامعه تبیین شود.