اعضای کانون‌های مساجد دیار علویان با مراسم مجمه سری میزبان شهدای گمنام می‌‌شوند
اعضاي کانون‌هاي مساجد ديار علويان با مراسم مجمه سري ميزبان شهداي گمنام مي‌‌شوند
همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)؛

اعضای کانون‌های مساجد دیار علویان با مراسم مجمه سری میزبان شهدای گمنام می‌‌شوند

بچه هاي مسجدي ديار علويان با مراسم مجمه سري که در مراسم هفتم پسر جوان مجرد با وسايل دامادي صورت مي گيرد و لالايي خواني به زبان مازني آماده ميزباني، وداع، تشييع و تدفين هشت شهيد گمنام همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) هستند.
شناسه خبر : 37655 تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران، مردم شهیدپرور و ولایی استان مازندران در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از 10 هزار شهید و همچنین شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری(س)، وفاداری خود را در صیات از ارزش ها به اثبات رساندند.


اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران نیز با برگزاری برنامه هایی نظیر سه شنبه های ملی تکریم، ارادت خاص خود را به شهدا و خانواده معظم و معزز آنها نشان می‌دهند و دیدار با خانواده های پرستوهای خونین بال را  یک وظیفه می دانند و بر ادامه اهداف آلاله های زهرایی تاکید دارند و در یادواره های شهدا و مراسم های شهدای گمنام، مشارکت فعال دارند.


بچه های مسجدی دیار علویان همانند مردم دیگر این دیار با مراسم مجمه سری همراه می شوند؛ مراسمی که در مراسم هفتم پسر جوان مجرد با وسایل دامادی صورت می‌گیرد و همراه با آن نوحه سرایی و لالایی خوانی به زبان مازنی اجرا می شود؛  این بار اما مراسم مربوط به وداع و تشییع هشت شهید گمنام همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) است تا آلاله های زهرایی را رهسپار خانه ابدی شان شوند.


بر پایه این گزارش کاروان شهدای گمنام دوشنبه (2 خرداد) از مسیر فیروزکوه وارد استان می‌شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه (5 و 6 خرداد) تشییع می شوند و پیکر مطهر آنها به خاک سپرده می شوند اما روح عرشی این پرستوهای عاشق نظاره گر همگان خواهند بود.

 
در ادامه با تنی چند از مدیران کانون های مساجد استان مازندران که در مسیر این بدرقه قرار گرفته و در برپایی مراسم نقش آفرین هستند گفت وگو کرده ایم که از نظرتان می گذرد:

«مهدی رضایی خرم آبادی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق شهرستان سوادکوه در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) اظهار کرد: استقبال از شهدای گمنام دوشنبه (2 خرداد)  از حسینیه  امام جعفر صادق پل سفید شهرستان سوادکوه آغاز می شود.


وی افزود: مراسم وداع با یکی از شهدا، شب چهارشنبه (4 خرداد) با سخنرانی حسین یکتا  و مداحی  سلطان زاده در حسینیه امام جعفر صادق شهرستان سوادکوه برگزار خواهد شد که کانون فرهگی هنری امام جعفر صادق در این مراسم مشارکت دارد.


رضایی خرم آبادی تصریح کرد: مراسم تدفین این شهید، پنجشنبه (5 خراد) با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری شهرستان سوادکوه در آلاشت صورت می گیرد.


همچنین «ابراهیم متولی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سید زین العابدین جویبار اظهار کرد: یکی از شهدای گمنام، پنجشنبه (5 خرداد) در شهرستان جویبار تدفین خواهد شد که شب وداع با این شهید، چهارشنبه (4 خرداد) با سخنرانی حجت الاسلام پناهی مقدم و مداحی محمد کمیل در مصلی الغدیر این شهرستان است.


وی اظهار کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای سید زین العابدین جویبار به همراه اعضای دیگر کانون های فهما و اقشار مختلف شهید پرور در مراسم وداع، تشییع و تدفین این شهید گمنام حضور فعالانه خواهند داشت و با آرمان های وصال یافتگان به یار، تجدید پیمان خواهند کرد.


گفتنی است، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر مازندران نیز برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم  برای هشت شهید گمنام مشارکت می کنند تا اهداف این کبوتران خونین بال به نسل های آینده به خوبی  منتقل شود و یاد و نام شهدا برای همیشه، مانا بماند.