مساجد بهترین مکان برای آغاز فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شوند
مساجد بهترين مکان براي آغاز فعاليت‌هاي قرآني محسوب مي‌شوند
یکی از اساتید قرآن؛

مساجد بهترین مکان برای آغاز فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شوند

محمودي در حاشيه برگزاري مراسم «سي شب سي محفل قرآني» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اجاکسر بابلسر با اشاره به اينکه برگزاري محافل قرآني در مساجد اثر شگرف و مانا در جامعه دارد گفت: مساجد بهترين مکان براي آغاز فعاليت‌هاي قرآني است که بايد با تشويق همراه باشد.
شناسه خبر : 37288 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۰

«علی اصغر محمودی» در حاشیه برگزاری مراسم «سی شب سی محفل قرآنی» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اجاکسر بابلسردر گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: هنگامی که برنامه های قرآنی و محافل قرآنی در مساجد مختلف شهرها برگزار شود به طور یقین قرآن و نور تلاوت اثر شگرفی در جامعه دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر اظهار کرد: گاهی اوقات با بکارگیری افراد نوجوان در قرائت، حفظ حتی کارشناس در زمینه قرآنی، این بستر را برای سنین مختلف به ویژه نوجوانان ایجاد می کند که نوجوانان به سمت و سوی قرآن بروند.

 

وی بیان کرد: امروز توجه مردم به قرآن کمتر از گذشته شده اما به نظر من اگر قرآن در بین مردم به صورت مستمر و زیبا اجرا شود نظیر محافل و کلاس ها و فقط به قرائت قرآن اکتفا نشود خیلی  بهتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

این فعال و استاد قرآن ابراز کرد: اساتید قرآنی باید همراه با قرائت قرآن، شان نزول و آگاهی های قرآن را بصورت داستان و ... برای مردم بیان کنند.

 

محمودی با اشاره به اینکه آغاز یادگیری قرآن باید از نوجوانی حتی سن کمتر صورت گیرد و باید به این نکته هم توجه داشت که برای یاد گیری قرآن از هر سنی می شود، گفت: در طول سال به ویژه از فرصت ماه رمضان باید بیشتر برای ترویج قرآن بهره گرفت.

 

وی اظهار کرد: از مسجد باید برای آغاز فعالیت های قرآنی نوجوان استفاده کرد و با تشویق واخلاق خوش، این گروه سنی که آینده سازان جامعه هستند را به سمت قرآن سوق داد و همچنین مربی قرآن نقش خیلی مهمی دارد و باید بین مردم محبوب و خوش اخلاق باشد و دستگاه های مرتبط باید از سنگ اندازی های مختلف دست بردارند و افراد علاقه مند به یادگیری قرآن به ویژه نوجوانان را تشویق کنند و تا حد امکان امکانات بدهند و در نهایت باید همه دست به دست هم بدهند تا بتوان در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی بین آحاد مردم به ویژه نوجوانان موفق عمل کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا شهرستان بابلسر به اجرای برنامه های مختلف قرآنی با عنوان سی شب سی مسجد و محافل قرآنی از استقبال قرآن دوستان وعاشقان به ثقل الله اکبر در این شهرستان اشاره کرد و آن را از دستاوردهای مختلف فعالیت های قرآنی  بچه های مسجد دانست و خواهان مساعدت و همراهی دستگاه های مرتبط با فعالیت های قرآنی  شد تا در طول سال به ویژه بهار قران شاهد رشد و شکوفایی قرآن آموزان باشیم .