کانون شهدا بهنمیر میزبان جشن «روزه اولی ها» بود
کانون شهدا بهنمير ميزبان جشن «روزه اولي ها» بود

کانون شهدا بهنمیر میزبان جشن «روزه اولی ها» بود

کانون فرهنگي هنري شهدا مسجد جامع بهنمير ميزبان جشن «روزه اولي ها» همراه با افطاري و اهداي جوائز براي مانا ماندن اين آيين معنوي و تشويق براي انجام فرايض ديني بود.
شناسه خبر : 37013 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

«مسعود جهانی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع بهنمیر در مناسبت های مختلف، برنامه های متنوعی را تدارک می بیند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع بهنمیر اظهار کرد: این کانون، شب گذشته (30 فروردین) میزبان جشن «روزه اولی ها» همراه با افطاری و اهدای جوائز برای مانا ماندن و یادبود این آیین معنوی بود تا برای انجام فرایض دینی، تشویق شوند و آنها را تا آخر عمر برای سعادت دنیوی و اخروی انجام دهند.

 

این مسئول تصریح کرد: برنامه با حضور روزه اولی های دختر و پسر و چند تن از مسئولین با اقامه نماز اول وقت توسط حجت الاسلام « قوام الدین درزیان» برگزار و صفر تا صد برنامه با اجرا و مدیریت خود بچه ها انجام شد و با استقبال خوب و بی نظیری هم همراه بود.

 

وی بیان کرد: نمایش فیلم های آموزنده و ارزشی برای رسیدن به نتایج تاثیرگذار نظیر فیلم محمد رسول الله و حضرت یوسف با توضیحات حجت الاسلام «قوام الدین درزیان»، امام جماعت مسجد جامع بهنمیر از فعالیت های دیگر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع بهنمیر در ماه رمضان به شمار می آید.

 

جهانی ابراز کرد: هر شب با یک شهید که با دعوت از خانواده معظم و معزز آن شهید و خواندن وصیت نامه آن کبوتر خونین بال در کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع بهنمیر صورت می گیرد تا علاوه بر قدردانی از شکیبایی خانواده آن مردان خدایی، اهداف شهدا نیز به خوبی برای اقشار مختلف مردم به ویژه آینده سازان جامعه تبیین شود و حجت الاسلام «قوام الدین درزیان»، امام جماعت مسجد جامع بهنمیر به تشریح و معرفی این شهید می پردازد.

 

وی گفت: برگزاری شب های احیا، خواندن دعاهای مختلف نظیر افتتاح، بیان مسائل روز و احکام، برپایی محفل انس با قرآن، افطاردهی به همراه جشن برای ولادت حضرت امام حسن مجتبی از جمله فعالیت های دیگر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع بهنمیر در ماه مبارک رمضان محسوب می شوند.

 

جهانی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع بهنمیر، برنامه های دیگری نیز برای ماه ضیافت الهی در دستور کار دارد تا انس و الفت با پروردگار در این ماه بیشتر شود و توشه ای برای ماه های دیگر سال فراهم آید.