مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد شهرستان قائمشهر در ماه رمضان
مروري بر فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد شهرستان قائمشهر در ماه رمضان

مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد شهرستان قائمشهر در ماه رمضان

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان قائمشهر در ماه مبارک رمضان همانند کانون هاي مساجد ديگر استان مازندران برنامه هاي متعددي از برگزاري محفل انس با قرآن تا برگزاري يادواره شهدا را در دستور کار قرار دادند.
شناسه خبر : 37010 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: شهرستان قائمشهر دارای ۱۱۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی است که در چندین دوره از رویداد ملی فهما رتبه های خوب کشوری را به خود اختصاص دادند و این کانون ها همانند کانون های مساجد دیگر استان مازندران، برنامه های متعددی را در ماه مبارک رمضان نظیر برگزاری محفل انس با قرآن تا برگزاری یادواره شهدا را در دستور کار قرار دادند که در این مجال به تعدادی از آنها اشاره می شود.


«زین الله چمانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج ارطه شهرستان قائمشهر با اشاره به برنامه های مختلف در این کانون نظیر برپایی محفل انس با قرآن همزمان با ولادت امام حسن مجتبی با حضور قاریان کشوری و استانی از برگزاری مسابقه قرآن در سطوح مختلف تحصیلی همزمان با ایام شهادت امام علی، ساعت 9 صبح ویژه خواهران و ساعت 15 ویژه برادران را جمعه (2 اردیبهشت) در مسجد رسول اکرم با اهدای جوائز به نفرات برگزیده در شب عید فطر خبر داد.


«مهدی مسرور»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد الرسول قائمشهر گفت: چهلمین یادواره شهدای مسجد الرسول، پنج شنبه (اول اردیبهشت) هماره با اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام «محمد اسماعیل قلی پور»، امام جمعه بابلسر و مداحی «رضا پیروی» برگزار می شود.


«اصغر زاهدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری فجر مسجد امیرالمومنین خطیرکلا واقع در دهستان بالاتجن، روستای خطیرکلا جاده نظامی شهرستان قائمشهر از برگزاری مراسم انس با قرآن با حضور اقشار مختلف مردم و استقبال جوانان نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه خبر داد و اظهار کرد: این مراسم معنوی با قرائت قاریان بین المللی و کشوری «سعید پرویزی»، «محمد بابایی» و «مصطفی نورزاده» همراه بود.


«علیرضا مومنی خنکدار» از فعالین کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین قائمشهر با اشاره به برگزاری شب احیا در 23 ماه ضیافت الهی با سخنرانی آیت الله «سید رحیم توکل»، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و مداحی یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت از تهیه و توزیع هفدهمین مرحله کمک مومنانه بین خانواده های کم برخوردار خبر داد.


«علی خناری سراجی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهاب الدین مسجد امام خمینی  سراج کلا قائمشهر از برپایی نماز جماعت، سخنرانی، قرائت قرآن ، جلسات  قرآنی با استقبال جوانان و نوجونان و برگزاری مسابقه  جام رمضان  خبر داد و بیان کرد: این کانون در مناست های مختلف سال به تهیه و توزیع سبد کالا بین نیازمندان اقدام می کند که توزیع ۱۸ سبد کالا هربسته بالغ بر ۴۰۰ هزارتومان در شب نیمه شعبان و تهیه و پخش 10 سبدکالا بین خانواده های کم برخوردار در ماه مهمانی خدا یکی دیگر از فعالیت های این کانون به شمار می آید.


«ابراهیم غلامیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد صاحب الزمان المشیر قائمشهر از تدارک برنامه مفصلی برای شب های قدر خبر داد و ابراز کرد:  شروع برنامه از ساعت 21 با نماز جماعت، قرائت دعای جوشن کبیر و فرازهایی از مناجات حضرت امام علی در مسجد کوفه که شب 19 ماه رمضان با کارشناسی صادق رنجبر، سخنرانی حجت الاسلام صادقی و مداحی قربان هدایتی، شب 21 ماه رمضان با کارشناسی ناصر عمادی، سخنرانی حجت الاسلام شعبانپور و مداحی محسن قربانیان و شب 23 ماه رمضان با کارشناسی سامع خورشاد، سخنرانی حجت الاسلام مسکینی و مداحی مجید یونسی همراه است همچنین محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، کشوری و استانی، استاد «سید صادق مسلمی» و قاریان «ابوالفضل فلاح» و «فضل الله ذاکری» و اجرای خادم القرآن استاد «سعید دهنوی» برگزار شد.


«عادل ابراهیم‌نژاد»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد ولیعصر کوی طالقانی قائمشهر اظهار کرد: بیست و هشتمین یادواره شهدا کوی طالقانی با سخنرانی حجت الاسلام ترابی نسب و مداحی علی اکبری، ساعت 21 چهارشنبه (7 اردیبهشت) در مسجد ولیعصر برگزار می شود که از تمام علاقه مندان به وادی ایثار و شهادت جهت شرکت در این محفل معنوی دعوت بعمل می آید.


«میثم کاکویی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید تقوی مسجد صاحب الزمان قادیکلا ارطه شهرستان قائمشهر گفت: این کانون برای ماه مبارک رمضان سال جاری، محفل انس با قرآن با حضور قاریان حامد علیزاده، سعید دهنوی، حسین خوران برگزار کرد که با اجرای سرود همراه بود.


«مهدی دارابی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سید عباس موسوی قائمشهر اظهار کرد: برگزاری مسابقه حضوری علمی فرهنگی و ورزشی ویژه ماه مبارک رمضان  که سوالات این مسابقه بصورت تستی، تشریحی، سمعی بصری، راجع به اطلاعات عمومی، هوش، مذهبی، علمی، ورزشی، سرگرمی برنامه ریزی شده که سوالات مذهبی شامل، تاریخ اسلام، احکام و پانزده سوره آخر قرآن مجید می شود و سوالات هوش نیز شامل معماها، ریاضی ساده، چیستان، ضرب المثل، تصویرشناسی و... است.


«سید رضا موسوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری نورقلم مسجد جامع میدانسر قائمشهر از برگزاری مسابقه قرآنی در ماه مبارک رمضان در قالب ارایه 10 سوال قرآنی با موضوع قرآن و روزه خبر داد و یادآور شد:​ اهدای جوائز به 50 نفر با قرعه کشی در شب عید سعید فطر صورت می گیرد.


گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر شهرستان قائمشهر نیز با تدارک برنامه های متنوع جهت بهره گیری بیشتر از فیوضات ماه مهمانی خدا اهتمام ویژه دارند تا توشه ای برای ماه های دیگر سال و سعادت دنیوی و اخروی ذخیره شود.