دیدار سرپرست ستاد فهما مازندران با مسئول سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری ساری
ديدار سرپرست ستاد فهما مازندران با مسئول سازمان فرهنگي هنري اجتماعي شهرداري ساري

دیدار سرپرست ستاد فهما مازندران با مسئول سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری ساری

حجت الاسلام نعمتي، سرپرست ستادهماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران با مرادي فر، مسئول سازمان فرهنگي هنري اجتماعي شهرداري ساري، ديدار و گفتگو صميمانه اي داشتند و بر تقويت و بهره گيري از نقاط مشترک بين اين دو نهاد تاکيد کردند.
شناسه خبر : 36954 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز دوشنبه (29 فروردین) با «احسان مرادی فر»، مسئول سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری ساری و همچنین «علی عاشقان»، عضو شورای شهر و مسئول کمیسون فرهنگی شورای شهر ساری، دیدار و گفتگو صمیمانه ای داشتند و بر تقویت نقاط مشترک بین این دو نهاد تاکید کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی دراین دیدار طی سخنانی گفت: از ظرفیت بچه های مسجد و سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری ساری برای توسعه فرهنگی بهره گیری لازم شود.

 

وی به فعالیت های شاخص در کانون های فرهنگی هنری مساجد نظیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود کتابخانه های در سطح شهر و همچنین اجرای شنبه های کتاب در کانون های فهما با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی می توان به افزایش سطح مطالعه در جامعه، کمک کرد.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت در تابستان یکی از برنامه های مهم کانون های فرهنگی هنری در مساجد است که با توجه به زیرساخت ها در شهرداری و کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهر ساری می توان به این مهم رسید و اوقات فراغت خوبی را برای تابستان فراهم آورد. 

 

وی بیان کرد: برنامه های و فعالیت های شاخص در کانون های مساجد نظیر گروه های سرود و تئاتر است که می توان از فعالیت ها و برنامه های این کانون ها، بهره گیری لازم صورت گیرد.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از فعالیت های دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می آید، ابراز کرد: طرح سه شنبه های تکریم که هر سه شنبه با حضور امام جماعت کانون با دیدار خانواده شهدا صورت می گیرد و از این خانواده های صبور و فداکار در این طرح، تکریم و تجلیل می شود.

 

وی گفت: ظرفیت خبر و رسانه یکی دیگر از نقاط قوت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است چرا که خبرگزاری تخصصی در حوزه دین یعنی خبرگزاری شبستان و روابط عمومی فهما که در حوزه مسجد، فرهنگ و ارزش ها، فعالیت دارد و می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

مرادی فر نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: از ظرفیت پارک های در سطح شهر می توان برای جذب کودکان استفاده کرد و با بازی، فعالیت های فرهنگی را به آینده سازان جامعه آموزش داد.

 

وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند و می توان با بهره گیری از ظرفیت های موجود در آنها برای ارتقای ارزش ها و فرهنگ بهره گرفت.

 

همچنین عاشقان در این دیدار از مساجد به عنوان قلب تپنده کار فرهنگی یاد کرد و گفت: فاصله جوانان از مساجد را با انجام فعالیت های فرهنگی می توان رفع کرد و حضور پررنگ جوانان را در صف های نماز جماعت را شاهد باشیم.

 

وی اظهار کرد: تشویق یکی از عوامل مهم جذب آینده سازان جامعه به مساجد است و می توان از مسابقات قرآنی نیز برای ترغیب جوانان به پایگاه های الهی استفاده لازم را بُرد.