گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران همزمان با ولادت امام عصر (عج)
گزارشي از فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران همزمان با ولادت امام عصر (عج)

گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران همزمان با ولادت امام عصر (عج)

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران با برگزاري برنامه‌هاي متنوع نظير در تدارک گراميداشت ولادت حضرت مهدي (عج) و نيمه شعبان هستند تا چشمان منتظر با ظهور آن امام همام نوراني شود.
شناسه خبر : 36368 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به ویژه در شهرستان قائمشهر که مزین به نام قائم آل محمد است با برگزاری برنامه های متنوع مهیای گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت مهدی و نیمه شعبان هستند.

«زین الله چمانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج ارطه قائمشهر گفت: این کانون همچون سال های گذشته با اجرای گروه سرود «سعدالله چمانی» که مسئول و اعضای این گروه از خود این کانون هستند در نقاط مختلف شهرستان قائمشهر، جشن نیمه شعبان را گرامی می دارند.

 

همچنین «سید حسین میری»،  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری امام خمینی مسجد مهدیه روستای وسطی کلا شهرستان قائمشهر در راستای گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در روز پنجشنبه (26 اسفند) می‌کنند، همچنین برای نیمه شعبان، مراسم جشنی با سخنرانی «سید اسدالله یاوری» و مولودی خوانی «مرتضی سروعلی» از ساعت 14 جمعه (27 اسفند) در جوار گلزار شهدا در مسجد مهدیه وسط کلا برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام خمینی مسجد مهدیه روستای وسطی کلا شهرستان قائمشهر افزود: به مناسبت  میلاد امام زمان مبلغ  13 میلیون 500 هزار تومان بُن خرید کالا توسط خیرین، خریداری شد که توسط صندوق خیریه امام علی (ع) روستای وسطی کلا بین 24خانواده کم برخوردار توزیع شد تا رونق بخش سفره نیازمندان باشد و اعضای کانون مساجد نیز در این امر خداپسندانه به وظیفه خود برای دستگیری از نیازمندان به تاسی از بزرگان دین اقدام کردند.

 

«سید امین هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صمصام طور مسجد جامع شهرستان سیمرغ نیز گفت: جشن و احیای شب نیمه شعبان به همراه محفل انس با قرآن، مولودی خوانی، مناجات و ندبه خوانی جهت تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر، پنجشنبه (26 اسفند) همراه با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع سیمرغ تدارک دیده شده است.

 

این گزارش می افزاید:«سید سعید قائمی»، مدیر کانون  فرهنگی هنری موسي بن جعفر بابلسر بیان کرد: جشن نیمه شعبان با حضور حجت الاسلام «عبدالعلی گواهی»، رییس عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و مولودی خوانی «مصیب میرزایی» و «محمدعلی رحمانی»، پنجشنبه (26 اسفند) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار می شود؛ همچنین برپایی جشن کودکان مهدوی، مراسم استغاثه به امام زمان (عج)، مراسم احیای مهدوی و دعای ندبه از برنامه های دیگر در آستان مقدس این امامزاده جهت گرامیداشت این جشن مبارک به شمار می آیند.

 

«سيد يحيي کاظمي مازندراني»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق چالوس گفت: با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدنژاد و مولودی خوانی مهدی ستارزاده، بعد از نماز مغرب و عشا پنجشنبه (26 اسفند) در مسجد جامع چالوس، جشن نیمه شعبان اجرا می شود که تمام شیفتگان و ارادتمندان به حضرت ولیعصر می توانند در این برنامه معنوی شرکت کنند.

گفتنی است، آذین بندی معابر و مساجد، دستگیری از خانواده های کم برخودار، معرفی کتاب های مهدوی، اجرای مسابقات فرهنگی حضوری و مجازی از جمله برنامه های دیگر جهت گرامیداشت میلاد مسعود و فرخنده حضرت مهدی موعود است که در کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان تدارک دیده شده تا چشمان منتظر با ظهور آن امام همام نورانی شود.