فرزندم شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» ارادت ویژه به مسجد داشت
فرزندم شهيد «مجتبي برسنجي سرخکلايي» ارادت ويژه به مسجد داشت
پدر شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما استان مازندران؛

فرزندم شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» ارادت ویژه به مسجد داشت

پدر شهيد مدافع حرم «مجتبي برسنجي سرخکلايي» گفت: پسرم ارادت ويژه به مسجد داشت و به حضور در اين پايگاه الهي همواره سفارش مي‌کرد.
شناسه خبر : 36098 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

«زین العابدین برسنجی سرخکلایی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران به مناسبت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا گفت: مجتبی، پسرم ارادت ویژه به مسجد داشت و به حضور در این پایگاه الهی همواره سفارش می کرد و در هر شهری که سفر داشت، نماز را در مسجد می خواند.

 

وی اظهار کرد: مکبری، اذان گویی، مداحی، قرائت دعای ندبه و زیارت عاشورا، تلاوت قرآن و انجام فرایض دینی نظیر نماز و روزه علاقه خاصی داشت که حتی در مسابقات قرآن و اذان، رتبه های خوب استانی و کشوری را در مقطع راهنمایی کسب کرد.

پدر شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» با اشاره به هفته منابع طبیعی افزود: پسرم به کاشت درخت، علاقه ویژه داشت و همیشه می گفت که «دیگران، درخت کاشتند و ما از موهبت های  آن، استفاده می کنیم و ما، درخت می کاریم تا دیگران و نسل های آینده، بهره لازم را ببرند» که امروز در آخرین روز منابع طبیعی در اداره منابع طبیعی شهرستان زیرآب به یاد این شهید، درختی را غرس کردیم.

 

وی بیان کرد: 25 اسفند زمان شهادت مجتبی است که چهارشنبه هفته جاری و در روز آسمانی شدنش، سالگرد استانی از ساعت 17-14 در امامزاده کمال الدین (ع) منطقه سرخکلا برگزار می شود که تمام علاقه مندان وادی ایثار و شهادت می توانند برای تجدید میثاق با اهداف و آشنایی با آرمان های این دلاورمردان در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

این پدر شهید یادآور شد: یادواره کشوری شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» در جمعه (20 اسفند) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی»، متولد اول فروردین سال 1373با ۲۷ سال سن اهل سوادکوه مازندران، اولین فرزند خانواده و دارای دو فرزند در 25 اسفند سال 1399 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه، المیادین به شهادت رسید.

 

شهید برسنجی دومین شهید مدافع حرم زینب (س) در شهرستان سوادکوه است.

 

پیکر شهید مدافع حرم بعد از تشییع در شهر زیراب در امامزاده کمال الدین (ع) منطقه سرخکلا به خاک سپرده شد و نمونه ای از دفاع از حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری به شمار می آید.

 

 استان مازندران در راه دفاع از حرم آل الله (ع) بیش از ۴۰ شهید تقدیم کرده است.