مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه تنکابن تقدیر شدند
مديران و فعالين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه ويژه تنکابن تقدير شدند
به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد؛

مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه تنکابن تقدیر شدند

مديران و فعالين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه ويژه تنکابن با حضور حجت الاسلام «سيد مهدي هدايتي»، امام جمعه اين شهرستان به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به همراه برپايي محفل انس با قرآن تقدير شدند.
شناسه خبر : 35997 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه تنکابن به مناسبت 18 اسفند، 29 امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد تقدیر با حضور حجت الاسلام «سید مهدی هدایتی»، امام جمعه این شهرستان به همراه برپایی محفل انس با قرآن در مسجد شهدای پاسبان محل تنکابن تقدیر شدند.

حجت الاسلام هدایتی در این مراسم طی سخنانی گفت: خاندان عصمت و طهارت، قرآن ناطق هستند که می توان از تمام مراحل زندگی آنها برای رسیدن به سعادت حقیقی بهره گرفت.

 

وی اظهار کرد: امام سجاد، پیام رسان خون شهدا بودند و قرآن ناطق به شمار می آیند و سیره و روش زین العابدین، سید الساجدین می توان راهنمای زندگی همگان باشد.

 

حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: حضرت امام سجاد، نشر معارف قرآنی را در قالب دعا انجام داد و نقشه دشمن را در قالب دعا، خنثی کرد.

 

وی ابراز کرد: تدبر در قرآن در هر زمان و یادگرفتن مطالب تازه باید صورت گیرد که عمل به این مهم، اهمیت بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام هدایتی گفت: محفل های انس با قرآن باید پرونق باشد و تمام سنین به ویژه آینده سازان جامعه برای شرکت در این محفل های نورانی با تشویق، سوق یابند.

 

همچنین حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای»، کارشناس ارتباطات رسانه ای فهما استان مازندران در این مراسم به  سخن پیامبر«من کان القرآن حدیثه و المسجد بیته، بنی الله له بیتاً فی الجنة؛ کسی که سخنش قرآن و خانه‌اش مسجد باشد، خداوند برای او در بهشت خانه‌ای بنا می‌کند» اشاره کرد و گفت: این سخن ارزشمند پیامبر اهمیت قرآن و مسجد را به خوبی نشان می دهد.

 

وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی و ... فعالیت می کنند و منشا برکات و ثمرات تاثیرگذاری در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام «سلیمان علیخانی»، کارشناس کانون های فرهنگی و هنری مساجد غرب مازندران (منطقه ویژه تنکابن) نیز در این مراسم گفت: برای گرامیداشت 18 اسفند، سالرئز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های مختلفی در این منطقه نظیر بازدید از کانون های فهما، دیدار با خانواده شهدا انجام شد تا اقشار مختلف مردم با نقش مهم و تاثیرگذار این مراکز آشنایی یابند.

گفتنی است، در پایان مراسم از مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه تنکابن با اهدای جوائزی تقدیر شد.