کانون های مساجد در فرهنگ عمومیت سازی حفظ منابع طبیعی تلاش کنند
کانون هاي مساجد در فرهنگ عموميت سازي حفظ منابع طبيعي تلاش کنند
نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – ساری:

کانون های مساجد در فرهنگ عمومیت سازی حفظ منابع طبیعی تلاش کنند

حجت الاسلام راهدار گفت: کانون هاي مساجد در فرهنگ عموميت سازي حفظ منابع طبيعي تلاش کنند و آن را جزء يکي از رسالت هاي خويش بدانند.
شناسه خبر : 35938 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رضا راهدار»، نماینده ولی فقیه در در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – ساری، «رضا فرصتی»، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار و مسئولین دیگر به مناسبت تقارن هفته درختکاری با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، کاشت نهال مهر به مناسبت 18اسفند در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با حضور حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران شرکت کردند.

 

حجت الاسلام راهدار در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: فرهنگ درختکاری از آموزه های دینی است و به این مهم، سفارش بسیار شده است.

 

وی اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی نیز در قرآن آمده و سفارش به نگهداری آن شده است چرا که این همه نعمت ها که وعدیه الهی به شمار می آید برای استفاده بهینه انسان، قرار داده شده است.

 

حجت الاسلام راهدار بیان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، تکلیف شرعی است و تمام این وعدیه و موهبت الهی به همه انسان ها تعلق دارد.

 

نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – ساری با اشاره به اینکه زیربنای توسعه علمی، اقتصادی، رفاه و آرامش با حفظ منابع طبیعی امکان پذیر است، ابراز کرد: چشم انداز زیبای مازندران باید قدر بدانیم چرا که از اجداد رسیده و باید در حفظ آن، کوشا باشیم و به آیندگان انتقال دهیم.

 

وی با اشاره به 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون های مساجد در فرهنگ عمومیت سازی حفظ منابع طبیعی تلاش کنند و آن را جزء یکی از رسالت های خویش بدانند.

 

حجت الاسلام راهدار گفت: 73 درصد از تخریب منابع طبیعی را انسان ها انجام می دهند و مابقی این تخریب از عوامل طبیعی است که همگان وظیفه صانت و نگهداری منابع طبیعی را بر عهده دارند.

 

وی بر همیاری دستگاه ها و ادارات مختلف با منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: دست دوستی منابع طبیعی با مجامع علمی را می فشاریم و از منبع طبیعی، حفظ و صیانت کنیم.

 

گفتنی است، غرس نهال مهر به یمن 29 سالگی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به نیت شهدا در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان دانشگاه آزاد اسلامی  به نمایندگی از کانون های فهما دیگر همزمان با سراسر کشور صورت گرفت.