امروز بیش از هر زمان باید به عرصه نهال‌داری توجه کرد
امروز بيش از هر زمان بايد به عرصه نهال‌داري توجه کرد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار:

امروز بیش از هر زمان باید به عرصه نهال‌داری توجه کرد

فرصتي گفت: با توجه به اهميتي که به نهال کاري مي دهيم بايد بيش از پيش به نهال داري، اهميت دهيم و حافظ محيط زيست و درخت باشيم.
شناسه خبر : 35937 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رضا راهدار»، نماینده ولی فقیه در در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – ساری، «رضا فرصتی»، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار و مسئولین دیگر به مناسبت تقارن هفته درختکاری با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، کاشت نهال مهر به مناسبت 18اسفند در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با حضور حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران شرکت کردند.

 

فرصتی طی سخنانی گفت: آواز پرندگان را اگر می خواهید بشوید، درخت بکارید و در اسلام به درختکاری، سفارش بسیار شده است.

 

وی اظهار کرد: معصومین گفتند که اگر قیامت برپا شود، شخصی که در حال کاشت درخت است به درختکاری خود ادامه دهد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار بیان کرد: هر نهال و درخت جدا از اینکه جلوی آلاینده ها را می گیرد، اکسیژن را تحویل می دهد که تمام این موهبت ها از فواید درخت و درختکاری به شمار می آید.

 

وی ابرازکرد: پرنده ای که بر درخت می نشیند و همچنین شخصی که صدای آن پرنده را می شنود و آرامش می گیرد تمام ثواب آنها به شخصی که نهال و درختی که کاشته است برمی گردد.

 

فرصتی گفت: در بهشت، درخت و نهر بسیار است و همچنین با توجه به آیه «مدهامتان» در قرآن که به سبزسیاه فام یعنی سبزه ای که به سیاهی می زند تمام آنها اهمیت درخت و درختکاری را بیان می کند.

 

وی اظهار کرد: روح انسان با زیبایی مانوس است بنابراین این دنیا را همانند درخت، زیبا کنیم و یکی از بارزترین کارها برای این مهم، کاشت درخت است.

 

فرصتی بیان کرد: با توجه به اهمیتی که به نهال کاری می دهیم باید بیش از پیش به نهال داری، اهمیت دهیم و حافظ محیط زیست و درخت باشیم.

 

گفتنی است، غرس نهال مهر به یمن 29 سالگی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به نیت شهدا در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان دانشگاه آزاد اسلامی  به نمایندگی از کانون های فهما دیگر همزمان با سراسر کشور صورت گرفت.