حفظ منابع طبیعی فرهنگ سازی شود
حفظ منابع طبيعي فرهنگ سازي شود
سرپرست ستاد فهما مازندران:

حفظ منابع طبیعی فرهنگ سازی شود

حجت الاسلام نعمتي گفت: حفظ منابع طبيعي بايد به صورت فرهنگ شود تا در تمام سال از موهبت الهي و زمين پاک بهره مند باشيم و براي رسيدن به اين مهم نياز به نهادينه شدن دارد.
شناسه خبر : 35935 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز به مناسبت تقارن هفته درختکاری با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، کاشت نهال مهر به مناسبت 18اسفند در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با حضور حجت الاسلام «رضا راهدار»، نماینده ولی فقیه در در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – ساری، «رضا فرصتی»، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار و مسئولین دیگر به تاریخچه تشکیل کانون های فهما و اهمیت درختکاری و منابع طبیعی پرداخت.

 

حجت الاسلام نعمتی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از فیوضات ماه شعبان برای ماه رمضان بهره مند شویم.

 

وی گفت: امروز (18 اسفند)، بیست و نهمین سال تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است که بر اساس مصوبه شماره 302  شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 71 تشکیل شدند.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی باید به صورت فرهنگ شود تا در تمام سال از موهبت الهی و زمین پاک بهره مند باشیم و برای رسیدن به این مهم نیاز به نهادینه شدن دارد.

 

وی بیان کرد: براساس جنبه فقهی و احادیث با نگاهی به قوانین بین المللی و کشور بر اساس اصل 50 در قانون اساسی ایران درباره منابع طبیعی و عدول از آن برای کسی جایز نمی داند.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: باتوجه به اینکه قانون اساسی یک قانون مرجع است و تمام قوانین ذیل آن قانون قرار می گیرد و در توسعه پایدار برای ایجاد یک سد  یا راه، این اصل جلوی آن را می گیرد اما با دستور حاکمیتی متاسفانه تخریب محیط زیست دیده می شود.

 

وی گفت: در استان مازندران، تخریب جنگل، سواحل و منابع طبیعی را شاهد هستیم و مردم در این تخریب چندان مقصر نیستند و دستگاه های اجرایی و دولتی در حال تخریب محیط زیست هستند.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی در تمام کشورهایی که در حال توسعه پایدارهستند، اول به حفظ منابع طبیعی اهمیت می دهند و سپس به دنبال توسعه پیدار می روند اما این در ایران نادیده گرفته می شود.

 

وی، حفظ منابع طبیعی را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد: همگان باید در حفظ آن کوشا باشند.

 

گفتنی است، غرس نهال مهر به یمن 29 سالگی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به نیت شهدا در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان دانشگاه آزاد اسلامی  به نمایندگی از کانون های فهما دیگر همزمان با سراسر کشور صورت گرفت.