پیام مشترک استاندار و نماینده ولی فقیه در استان مازندران به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسیس کانونهای مساجد
پيام مشترک استاندار و نماينده ولي فقيه در استان مازندران به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسيس کانونهاي مساجد

پیام مشترک استاندار و نماینده ولی فقیه در استان مازندران به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسیس کانونهای مساجد

«سيد محمود حسيني پور نوري»، استاندار مازندران و آيت الله «محمدباقر محمدي لاييني»، نماينده ولي فقيه در استان پيام مشترکي به مناسبت 18 اسفند، بيست و نهمين سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد پيام مشترکي را صادر کردند.
شناسه خبر : 35890 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: در آستانه 18 اسفند ماه، بیست و نهمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سید محمود حسینی پور نوری»، استاندار مازندران و آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در استان پیام مشترکی را صادر کردند که متن کامل آن به این شرح است:

 

قال رسول الله «من کان القرآن حدیثه و المسجد بیته، بنی الله له بیتاً فی الجنة؛ کسی که سخنش قرآن و خانه‌اش مسجد باشد، خداوند برای او در بهشت خانه‌ای بنا می‌کند».

 

قرآن کریم گرانقدرترین وارزشمندترین میراث فرهنگی اسلام و دریچه ای  است به  سوی نور و مساجد پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک و  بهترین پایگاه برای ترویج دین، ارزش های اسلامی و کارکردهای فرهنگی– اعتقادی و پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی است، و نقش مساجد امروز در مقابله با آسیب های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان با سلاح علم،اخلاص و عمل در حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

کانون های فرهنگی مساجد می توانند با عمق بخشیدن به موضوعات اصلی و رویدادهای مطرح جامعه و با ارایه راهکارهای مهم علمی و دینی ، نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش‏هاى اسلامى باشد  بنابراین، تحقق ارزش‏هایى از قبیل تقوا، علم، جهاد، برادرى، مساوات و عدالت‏باید از مسجد آغاز شود. و نقش عالمان دینی در گسترش این مهم بسیار با اهمیت می باشد.

 

لذا ارتباط قرآن، مسجد و عالمان دین، پیوندی ناگسستنی و همچون پیوند کتاب، مدرسه و معلم است که مسیر پیشرفت فرهنگی از دل این مثلث‌حیات بخش می‌گذرد.و مساجد در فرهنگی شیعی و دینی ما ، کلاس دین و درس سیاست و درس رزمندگی با دشمنان دین است.

 

اینک در 18 اسفند مصادف با بیست و نهمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به فرمان مقام معظم رهبری، از تلاش های وافر و خستگی ناپذیر ائمه محترم جماعات، هیئات امنا و اعضای پایگاه مقاومت بسیج ، خصوصا مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ولایتمدار مازندران در مقابله با تهاجم فرهنگی منحط استعمارگران  تشکر نموده واز خداوند منان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت در سایه سار قران واهلبیت برای همه مدافعان فرهنگی در سنگر مساجد داریم.