کانون های مساجد جهت اشتغالزایی، فرزندآوری و فرهنگ مطالعه از دغدغه های رهبری اهتمام ویژه دارند
کانون هاي مساجد جهت اشتغالزايي، فرزندآوري و فرهنگ مطالعه از دغدغه هاي رهبري اهتمام ويژه دارند
سرپرست ستاد فهما مازندران:

کانون های مساجد جهت اشتغالزایی، فرزندآوری و فرهنگ مطالعه از دغدغه های رهبری اهتمام ویژه دارند

حجت الاسلام نعمتي گفت: اشتغالزايي، فرزندآوري و فرهنگ مطالعه از دغدغه هاي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) است که کانون هاي فهما جهت رفع دغدغه هاي معظم له اهتمام ويژه دارند.
شناسه خبر : 35855 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در آستانه 18 اسفند، 29 امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع مدیران فهما شهرستان نکا با حضور حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی»، امام جمعه نکا گفت: کانون های این شهرستان در رویداد فهما خوش درخشیدند.

 

وی گفت: سه سال متوالی کانون هایی در شهرستان نکا داشتیم که در فهما جزء برترین ها حتی در سطح کشور بودند و نیاز به قدردانی از زحمات آنها دارد چرا که با دستان خالی و حمایت های مالی ناچیز در جبهه جنگ نرم دشمن بسیار خوب عمل کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: هزار و 197 کانون فرهنگی هنری در مازندران وجود دارد که 725 کانون روستایی و مابقی شهری هستند و همچنین 95 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان نکا تشکیل شدند که از این تعداد 30 کانون، شهری و مابقی در روستاها مشغول فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) یکی از فعالیت های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان به شمار می آید، بیان کرد: اشتغالزایی، فرزندآوری و فرهنگ مطالعه از دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به ویژه در دوسال اخیر بوده که به دفعات متعدد آنها را متذکر شدند که کانون های فهما جهت رفع دغدغه های معظم له تاکنون تلاش های بسیاری را انجام داده اند.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: در ایام کرونا بسیاری از مراکز اجتماعی و خدماتی تعطیل شدند اما مسجد، تعطیل نشد و در جوار مسجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه و مراکز مهمی جهت مقابله با شیوع کرونا با تولید ماسک و ضدعفونی مکان های مختلف شدند.

 

وی گفت: در رزمایش مومنانه درراستای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در تهیه و توزیع بسته های معیشتی و پخش 26 تُن گوشت گرم با همکاری موسسه حضرت خدیجه قم بین خانواده های کم برخوردار با شبکه ای بین کانون های مساجد انجام شد.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری امام علی کوی مهرگان نکا واقع در عباس آباد این شهرستان در دستگیری از خانواده های کم برخوردار و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موفقر عمل کرده که نیاز است تا مسئولین برای تداروم آن ازاین کانون، حمایت کنند.

 

وی  بیان کرد: فعالیت های خوب و تلاش های بسیار مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه نکا در رواق نمایش سومین رویداد ملی فهما  این کانون موجب شد تا این کانون به ارتقا بیش از پیش برسد.

 

حجت الاسلام نعمتی ابرازکرد:  کانون فرهنگی هنری امام زمان مسجد جامع روستای اطرب نکا  که محمدرضا شکری، مدیر این کانون است به عنوان  کانون رابط برتر کشوری در سومین رویداد ملی فهما شود و انسجام مساجد و حلقه اتصال آنها را در شبکه رابطین به بهترین صورت به نمایش بگذارد.

 

گفتنی است، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد برتر در فهما 1400 و همچنین فعال شهرستان نکا با اهدای لوح تقدیر و جوائزی تجلیل شدند.