دیدار صمیمانه فعالان فهما 1400 با نماینده ولی فقیه در استان مازندران/مدیران از دغدغه‌های مسجدی خود سخن گفتند
ديدار صميمانه فعالان فهما 1400 با نماينده ولي فقيه در استان مازندران/مديران از دغدغه‌هاي مسجدي خود سخن گفتند

دیدار صمیمانه فعالان فهما 1400 با نماینده ولی فقیه در استان مازندران/مدیران از دغدغه‌های مسجدی خود سخن گفتند

مديران کانون‌هاي فهماي فعال مازندران در فهما 1400 در ديدار با آيت الله «محمدباقر محمدي لائيني»، نماينده ولي فقيه در اين استان به تشريح فعاليت‌ها و دغدغه‌هاي مسجدي خود پرداختند.
شناسه خبر : 35782 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران:  مدیران کانون های فهما برتر در فهما 1400 با آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کردند.

این دیدار با حضور «عباس زارع»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، یکشنبه (15 اسفند)  در دفتر امام جمعه استان برگزار شد.

در این مراسم، ولی الله نادعلیزاده، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی قائمشهر طی سخنانی گفت: از دهه 1370 که کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شدند، آیت الله «محمد باقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران با فعالیت های این کانون ها آشنایی دارد.

 

این کارآفرین نمونه و مدیر کانون شهید علی گراییلی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باید بیش از پیش به فرهنگ توجه شود و تقویت فعالیت های مردم  بیش از پیش مورد توجه باشد.

همچنین «عمران قبادی لموکی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای بالالموک قائمشهر در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: در رواق همدلی در بین کانون های فرهنگی هنری امتیاز خوبی کسب کردیم و این از افتخارات اعضای این کانون است چرا که با وجود همه مشکلات و کمبود بودجه در ایام شیوع کرونا در راستای تحقق کمک های مومنانه همچون سایر کانون ها فعال و پای کار بودیم.

 

وی ادامه داد: صدا و سیمای مازندران در آیتم های مختلف برنامه دارد اما انتظار می رود، یک روز در هفته به فعالیت های مساجد در شهرستان های مختلف بپردازد و فرهنگ مسجدی را ترویج کند.

در ادامه «علی جهانی» از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری اسوه بابل به فعالیت این کانون و مسجد کاظم بیک اشاره کرد و افزود: این مسجد ار ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی ایران، فعالیت داشت و این روند همچنان نداوم دارد.

 

وی گفت: پیوند مسجد و مدرسه حدود ۱۰سال در  کانون فرهنگی هنری اسوه با استقبال خانواده درحال اجرا است و مدرسه و خانواده از اجرای این طرح استقبال خوبی دارند.

 

جهانی ابرازکرد: فعالیت های دیگری در کانون فرهنگی هنری اسوه بابل نظیر کلاس های رباتیک، ریاضی، قرآن، دروس آموزشی و... اجرا می شود.

همچنین حجت الاسلام «هادی مختاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه نکا به کسب امتیاز در رواق نمایش فهما 1400 اشاره کرد و گفت: با کمک های مردمی در حال فعالیت هستیم و با تمام مشکلات مالی توانستیم صاحب امتیاز در سطح کشور شویم.

 

وی افزود: عدم همکاری هیات امنا با بچه های مسجد در برخی از مساجد و رفع این مشکل باید مورد عنایت قرار گیرد و هیات امنا با فعالان در مساجد، تعامل خوبی داشته باشند.

«محمدباقر احمدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل که در رواق همدلی صاحب رتبه در سطح کشور شد، گفت: فعالان مسجدی در این کانون جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به صورت خودجوش فعالیت می کنند.

 

وی بر ضروت بها دادن به جوانان به عنوان آینده سازان جامعه تاکید کرد و خواستارهمراهی مسئولین جهت استمرار فعالیت های کانون شد.

گفتنی است، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران پس از گوش دادن به صحبت های این مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به بیان پیشنهادات جهت رفع مشکلات و ارتقای کانون های فهما پرداخت و از زحمات آنها با اهدای لوح تقدیر، تقدیر کرد.