فعالیت‌های کانون‌های مساجد در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ریل‌گذاری می‌شود
فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد در مسير تحقق منويات مقام معظم رهبري و شعار سال ريل‌گذاري مي‌شود
سرپرست ستاد فهما مازندران:

فعالیت‌های کانون‌های مساجد در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ریل‌گذاری می‌شود

حجت الاسلام نعمتي گفت: فعالي‌ت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در مسير تحقق منويات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) و شعار سال ريل‌گذاري شده و در طول سال اين روند ادامه دارد.
شناسه خبر : 35751 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز یکشنبه (15 اسفند) در دیدار با آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و برترین های فهما 1400 این استان اعیاد شعبانیه را تبریک و آرزوی بهره گیری از فیوضات این ماه برای ماه رمضان شد.

 

وی گفت: در آستانه ۲۹سالگی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار داریم که  با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بحث فرهنگ و احیای کارکردهای مساجد این کانون ها در سال ۷۱، شروع به تاسیس و فعالیت کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه شماره 302  برای کانون های فرهنگی هنری مساجد رسالت تولید فرهنگ و مقابله باتهاجم فرهنگی را قرار داد که امروز به برکت این تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در سطح کشور بیش از ۲۶هزار کانون فرهنگی هنری تاسیس شده که هزار و ۱۹۷کانون از این تعداد به مازندران اختصاص دارد که  از این تعداد 727 کانون در روستاها و و مابقی در شهر تاسیس شدند.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در بخش های مختلف نظیر هنری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و قرآنی فعالیت دارند که در برخی از این فعالیت های شاخص حتی در سطح کشور هستند.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و شعار سال معظم له ریل گذاری می شود  و در طول سال این روند را ادامه می دهند و فعالیت های خوبی را ارائه می کنند.

 

وی ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری شهید علی گراییلی قائمشهر توانست با همگرایی سپاه و جهاد تاکنون  در شهرهای مختلف برای مردم استان مازندران ۷۰۰شغل ایجاد کند.

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: با توجه به شیوع کرونا برخی از فعالیت ها تعطیل شد اما مساجد و کانون های فرهنگی هنری علاوه بر اینکه تعطی نشدند بلکه در بحث مقابله با کرونا فعالیت های خوبی نظیر تولید ماسک و ضدعفونی معابر را بر عهده گرفتند.

 

این مسئول  افزود: کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل نیز در رواق همدلی توزیع کمک مومنانه را به خوبی انجام داد و در این رواق سه سال پیاپی موفق در سطح استان و کشور بود.

 

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری اخلاص قائمشهر با تولید نرم افزار تفسیر قرآن کریم در سطح کشور و فهما 1400 خوب درخشید و با تربیت نیروهای متعهد و متخصص با حداقل امکانات، این نرم افزار را تولید و روانه بازار کرد.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: تعامل با موسسه حضرت خدیجه قم از زمان شیوع کرونا تاکنون موجب شده که  26 تُن گوشت در 13دوره بین خانواده های کم بضاعت توزیع شود.

 

وی ابراز کرد:  سرانه فرهنگی محدود  است و سرانه فرهنگی محدودی برای تزریق به کانون های مساجد استان در نظر گرفته می شود که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ این سرانه افزایش چشمگیری داشته باشد تا شاهد درخشش بیشتر کانون های فهما باشیم.

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: کانون سیدالشهدای میرود پشت بابل با طرح های ابتکاری خود، مروج کتابخوانی در سطح روستا به شمار می آید و  از کانون های موفق فهما 1400 بود.

 

وی افزود: طرح مسجد مدرسه در کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل درحال برگزاری است که دانش آموزان در این کانون با فراغ بال درحال علم آموزی در این پایگاه های الهی هستند.

 

 حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)درباره فرزندآوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد با گفتمان سازی و تشویق به ازدواج آسان و فرزندآوری یکی دیگر از فعالیت های این مراکز محسوب است.