امور مسجد با مدیریت امام جماعت و هم‌افزایی میان سایر ارکان مسجد پیش می‌رود
امور مسجد با مديريت امام جماعت و هم‌افزايي ميان ساير ارکان مسجد پيش مي‌رود
نماینده ولی فقیه در مازندران:

امور مسجد با مدیریت امام جماعت و هم‌افزایی میان سایر ارکان مسجد پیش می‌رود

آيت الله محمدي لاييني با تاکيد بر استفاده بهينه از ظرفيت مردمي در مساجد، گفت: امور مسجد به مدريت امام جماعت و هم‌افزايي ميان ساير ارکان پيش مي‌رود.
شناسه خبر : 35743 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران:  آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز یکشنبه (15 اسفند) در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و برترین های فهما 1400 این استان که «عباس زارع»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد فهما دیار علویان حضور داشتند ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از فعالیت های کانون های فهما و دغدغه نسبت به مسجد، جوان، فرهنگ، خانه، مدرسه قدردانی کرد.

 

وی گفت: جامعه به تدریج متوجه ظرفیت های بیشتر و پتانسیل های بالقوه در مساجد برای فعالیت های متنوع می شود چرا که ظرفیت این پایگاه های الهی بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر از آن استفاده می شود.

 

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: جایگاه مهم مساجد در تشکیل انقلاب، افزایش، پایش و دفاع از انقلاب را دیدیم و از این جهت است که امروز دشمنان در فکر تضیف این پایگاه های الهی هستند.

 

وی بیان کرد: امام جماعت مسجد باید برای خدمتگزاری و اداره این پایگاه الهی تصور کند که چندین معاون دارد نظیر معاون فرهنگ، در این بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و معاون اجرایی و پشتیبانی، هیات امنا و معاون برگزاری مناسبت ها و مجالس و شادی و عزداری ها، هیات های مذهبی و معاون امنیت را پایگاه بسیج برعهده دارند.

 

آیت الله محمدی لائینی ابراز کرد: امام جماعت باید مسجد را مدیریت کند و نسبت به معاونان خود ، هم افزایی داشته باشد تا شاهد این باشیم که هرکدام از ارکان مکمل یکدیگر هستند. 

 

امام جمعه ساری گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد یک مرجع واحد است که حرف آخر را می زند و یک مجموعه سراسری به شمار می آید در نتیجه ارکان در مسجد باید راهنمایی های امور مساجد را گوش و عمل کنند.

 

وی اظهار کرد: فعالیت در مسجد همواره امکان دارد که با مشکل مواجه شود، لذا باید یاد بگیریم از ظرفیت مردمی به خوبی استفاده کنیم، کمک های مومنانه در ایام کرونا، نمونه ای از بکارگیری ظرفیت های مردمی محسوب می شود.

 

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: پیوند مسجد، مدرسه و خانه بسیار مهم است و تعامل و همکاری این سه ضلع موجب عملکرد فرهنگی موفق خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: هر مسجد باید آسیب های محلی خود نظیر آسیب های اخلاقی و روانی و همچنین آسیب های محیط زیستی و آلودگی و تصرف در انفال را مورد شناسایی قراردهد و یک شناسنامه برای محل خود نظیر تعداد جانبازان، آزادگان، شهدا، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) و بهزیستی همچنین نقاط قوت و ضعف محلات را بررسی کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امام جماعت مسجد و معاون های او باید در تعامل با یکدیگر باشند، گفت: بزرگواران حاضر در این مراسم با ابتکارات و دغدغه های مسجدی که در سطح استان و کشور درخشیدند باید به برگزاری اردو و تبادل تجربیات اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: مساجد به زمینه های اشتغال، تربیت بدنی، خدمات درمانی، آموزش و ... توجه داشته باشند هرچند که بسیاری از این فعالیت ها در این پایگاه های الهی در حال انجام است اما باید به عبادت عنایت ویژه داشته باشند.