هم‌افزایی و هم‌گرایی در کانون‌های مساجد منشا برکات در عرصه‌های مختلف فرهنگی و کارآفرینی شده است
هم‌افزايي و هم‌گرايي در کانون‌هاي مساجد منشا برکات در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي و کارآفريني شده است
سرپرست ستاد فهما مازندران:

هم‌افزایی و هم‌گرایی در کانون‌های مساجد منشا برکات در عرصه‌های مختلف فرهنگی و کارآفرینی شده است

حجت الاسلام نعمتي با اشاره به اينکه هم افزايي و هم گرايي در کانون هاي فرهنگي هنري منشا برکات بسياري در جامعه شد بر اختصاص اعتبارات بيشتر به کانون هاي فهما تاکيد کرد.
شناسه خبر : 35667 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، امروز (14 اسفند) در نشست خبری به مناسبت 18 اسفند، 29 امین سالروز تاسیس کانون های فهما گفت: دشمن بعد از تلاش های بسیار در جنگ تحمیلی نتوانست که نتیجه بگیر د با هجمه های فرهنگی وارد شد و اصل فرهنگ را نشانه گرفت.

 

وی اظهار کرد: تاسیس کانون های فهما در سال 1371 در جوار و دل مساجد بود و بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جهت مقابله با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شدند.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: حرکت پیامبر از مسجد آغاز شد و تمام امور مسلمانان چه سیاسی و چه نظامی در مسجد بود و با تاسی از این فرمول در انقلاب معاصر نیز حرکت انقلابی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) از مسجد سلماسی قم آغاز شد.

 

وی ابراز کرد: در هشت سال دفاع مقدس، ارتباط و حلقه اتصال جوانان با مساجد بود و رزمندگان جانانه از وطن و انقلاب دفاع کردند و کارآیی معجزه مسجد را شاهد بودیم و هستیم.

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بعد از شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد و با هم افزایی و هم گرایی در این مراکزبا  تولید ماسک، ماده ضدعفونی کننده و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای یاری رساندن در بخش های مختلف توانستیم در کنترل بیماری منحوس کرونا، موفق عمل کنیم و این از برکات مساجد و کانون های فهما است.

 

وی اظهار کرد: بیش از 26 هزار کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور فعالیت می کنند که یکهزار و 197 باب کانون فهما در مازندران تشکیل شد که  از این تعداد 727 کانون در روستاها و و مابقی در شهر تاسیس شدند.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه های مختلف فعالیت دارند که افتخار آفرینی کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل در سه سال متوالی رویداد ملی فهما در سطح کشور و کسب رتبه شایسته تقدیر در رواق همدلی بیانگر پتانسیل خوب استان در موضوع همدلی و یاری به دیگران است و همچنین کانون شهدا بالالموک قائمشهر نیز در رواق همدلی موفق به کسب شایسته تقدیر در فهما 1400 شد.

 

وی ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد شهید علی گرائیلی در قائمشهر که ظرف 18 ماه توانست 700 شغل ایجاد کند و این مهم نشان از هم گرایی و هم افزایی در کانون های فهما است.

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)درباره فرزندآوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد با گفتمان سازی و تشویق به ازدواج آسان و فرزندآوری یکی دیگر از فعالیت های شاخص در این مراکز محسوب می شود و برای بانوان زیر 40 سال سن با داشتن سه یا چهار فرزند از سوی کانون مساجد، تشویق هایی در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: فعالیت در فضای مجازی و تولید محتوا و نرم افزار یکی دیگر از فعالیت های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد است که کانون اخلاص قائمشهر با طراحی و تولید نرم افزار تفسیر قرآن با بضاعت کم توانست در کشور رتبه کسب کند.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: وضعیت اعتباری تخصیص یافته به کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار پایین است و بیشتر این مراکز به صورت خودجوش، مردمی و کم ترین کمک مالی فعالیت دارند اما باوجود این شاهد بروز و رشد نیروهای انسانی متعهد و متخصص هستیم که ثمرات و برکات فعالیت های متنوع آنها در عرصه های مختلف می بینیم.

 

وی ابراز کرد: دغدغه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره مطالعه و کتابخوانی را کانون های فرهنگی هنری مساجد، پاسخ می دهد که کانون سیدشهدای میرودپشت بابل با اشاعه فرهنگ مطالعه از کانون های فرهنگی هنری فعال در سطح کشور به شمار می آید.

 

حجت الاسلام نعمتی گفت: پیوند کانون با جوانان و با نام مسجد و مدرسه از فعالیت های دیگر شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد است که کانون اسوه بابل یکی از کانون های موفق در سطح کشوری محسوب می شود.

 

وی توجه به وضعیت معیشتی را از فعالیت های دیگر شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: تعامل با موسسه حضرت خدیجه قم از زمان شیوع کرونا تاکنون، 26 تُن گوشت در 13دوره بین خانواده های کم بضاعت که توسط مدیران کانون های مساجد شناسایی شدند و به اینگونه شبکه قوی از جواهرده شهرستان رامسر تا متکازین گلوگاه با هم پیوسته هستند که کمتر از 12 ساعت، گوشت به نیازمندان می رسد.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه با ادارات و دستگاه ها نظیر حوزه هنری، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) در تعامل هستیم، اظهار کرد: در تابستان سال آینده نیز همچون تابستان های دیگر برای غنی سازی اوقات فراغت برنامه های خوبی را در نظر گرفتیم.

 

وی بیان کرد: هم افزایی و هم گرایی در کانون های فرهنگی هنری منشا برکات بسیاری در جامعه شد که شاهد ثمرات آنها در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان هستیم.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: افراد علاقه مند و واجد شرایط می توانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد و ثبت نام اولیه در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و مساجد شهری کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل دهند و تمام مراحل به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.