یک هزار و 197 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران فعالیت می‌کنند
يک هزار و 197 کانون فرهنگي هنري در مساجد استان مازندران فعاليت مي‌کنند
سرپرست ستاد فهما مازندران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهرستان آمل؛

یک هزار و 197 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام نعمتي، طي سخناني در خطبه‌هاي پيش از نماط جمعه شهرستان آمل از مسجد به عنوان مهم‌ترين پايگاه فرهنگ ايراني اسلامي ياد کرد و افزود: يک هزار و 197 کانون فرهنگي هنري در مساجد استان مازندران فعاليت مي‌کنند.
شناسه خبر : 35646 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در خطبههای قبل از نماز جمعه شهرستان آمل ضمن تبریک ماه شعبان، از حجت الاسلام «سید جلیل مرتضوی»، امام جمعه آمل برای در اختیار دادن فرصتی جهت تبیین اهمیت و فعالیت های کانون های مساجد در آستانه 18 اسفند، بیست و نهمین سالروز تاسیس کانون های مساجد قدردانی کرد.



وی  با اشاره به اینکه با نگاهی به تقویم مشاهده می کنیم که 18 اسفند به نام کانون های فرهنگی هنری مساجد نامگذاری شده است، اظهار کرد: تاسیس کانون های فهما در سال 1371 در جوار و دل مساجد بود که دشمن بعد از حمله نظامی به ایران، راهی پیش نبرد و فرهنگ ایرانی اسلامی ایران را مورد هجمه قرار داد.


حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مقام معظم رهبری بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جهت مقابله با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و مصوبه 302 شورای انقلاب فرهنگی در اسفند سال 1371 جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشنان در جوار مساجد تشکیل شدند.


وی ابراز کرد: بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور جهت مبارزه با شبهه ها و تهاجم فرهنگی به ویژه مقابله با یاوه گویی های رسانه های دشمنان فعالیت دارند.


حجت الاسلام نعمتی گفت: از شروع رسالت رسول، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم)، حرکت رسول از مسجد آغاز شد و خاندان عصمت و طهارت و بزرگان دین نیز دغدغه مسجد داشتند و فعالیت های آنها در این پایگاه های الهی صورت می گرفت و مسجد به عنوان مهم ترین پایگاه فرهنگ ایرانی اسلامی به شمار می آید.


این مسئول با اشاره به اینکه حرکت انقلابی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) از مسجد سلماسی قم آغاز شد و جرقه های تشکیل انقلاب از مسجد بود، اظهار کرد: جایگاه عبادت و تفکرات اسلامی از مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


وی به فعالیت یکهزار و 197 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد 727 کانون در روستاها و مناطق ییلاقی و مابقی در شهر فعالیت دارند و همچنین 128 کانون فرهنگی هنری در شهرستان آمل تاکنون تاسیس شدند که از این تعداد، 78 کانون روستایی هستند.


حجت الاسلام نعمتی به افتخار آفرینی کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل در سه سال متوالی رویداد ملی فهما در سطح کشور و کسب رتبه نخست در رواق همدلی اشاره کرد و گفت: این نمونه ای از فعالیت های متنوع کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان به شمار می آید.


وی بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا که زندگی اجتماعات بشری، مختل شد اما خللی در اراده استوار کانون های فرهنگی هنری مساجد وارد نکرد و تولید ماسک، ماده ضدعفونی کننده و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای یاری رساندن در بخش های مختلف تنها نمونه هایی از فعالیت های کانون های فهما جهت مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا به شمار می آیند.


حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد مردمی هستند، ابراز کرد: باید از هیات امنای متعهد، دلسوز و خدوم به عنوان خدمتگزاران مسجد قدردانی شود و همچنین از فرمانده پایگاه بسیج و مدیران کانون های فهما که بازوان توانمند برای فعالیت های فرهنگی و معیشتی هستند.  


وی گفت: در شهرستان آمل از سال گذشته تاکنون، 500 بسته معیشتی باتوجه به اعلام نیاز مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به افراد کم برخوردار ارسال شد.


حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و مساجد شهری می توانند کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل دهند و از این موهبت و دستاورد نظام تمام اقشار جامعه بهره مند شوند.


وی از حجت الاسلام «سید جلیل مرتضوی»، امام جمعه آمل، «امیر امیرنیا»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل ، مدیران کانون های فهما و مسئولین مربوطه دیگر جهت تشکیل و شکوفایی کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان قدردانی کرد.