عمل به فرایض دینی سرلوحه زندگی شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» بود
عمل به فرايض ديني سرلوحه زندگي شهيد «مجتبي برسنجي سرخکلايي» بود
پدر شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی»:

عمل به فرایض دینی سرلوحه زندگی شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» بود

زين‌العابدين برسنجي پدر شهيد مدافع حرم «مجتبي برسنجي» گفت: عمل به فرايض ديني سرلوحه زندگي اين شهيد به طور دائم از دوران ابتدايي بود و به انجام آنها تاکيد داشت.
شناسه خبر : 35616 تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: زین‌العابدین برسنجی پدر شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» در دیداری که با حضور حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و اعضای دیگر این ستاد در آستانه 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در منزل این خانواده شهید صورت گرفت، خصوصیات بارز فرزند برومندش را بیان کرد.

 

زین‌العابدین برسنجی گفت: فرزندم، فریضه نماز و گرفتن روزه را به طور دائم از دوران ابتدایی و کلاس سوم انجام می داد و با وضو می خوابید و با وضو از منزل خارج می شد و عمل به فرایض دینی را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

 

پدر شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» اظهار کرد: یکی از مداحان را برای یادواره فرزندم در 20 اسفند سال جاری می خواستیم، دعوت کنیم و با توجه به نداشتن وقت از مردم و آشنایان خواستیم که با این مداح صحبت داشته باشند اما هنگامی که به نزد این مداح رفتیم، گفت که تا 19 اسفند و 21 اسفند هیچ جای خالی ندارد اما برای 20 اسفند برای این شهید، فرصت دارد چراکه قبلا این شهید به او سفارش یادواره اش را کرده است.

 

وی بیان کرد: نیت فرزند شهیدم برای رفتن به دفاع از حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری، خیر بود و خدا نیز او را پذیرفت و به فیض والای شهادت نائل شد.

 

حمید امینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه نیز در این دیدار طی سخنانی به مقام بالای شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا در زندگی روزمره برکات بسیاری دارند و پیش بردن یادواره شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» توسط خود شهید و دعوت از مداح، جای شبهه و تردید ندارد.

 

شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی»، متولد اول فروردین سال 1373با ۲۷ سال سن اهل سوادکوه مازندران، اولین فرزند خانواده و دارای دو فرزند در 25 اسفند سال 1399 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه، المیادین به شهادت رسید.

 

شهید برسنجی دومین شهید مدافع حرم زینب (س) در شهرستان سوادکوه است.

 

پیکر شهید مدافع حرم بعد از تشییع در شهر زیراب در امامزاده کمال الدین (ع) منطقه سرخکلا به خاک سپرده شد و نمونه ای از دفاع از حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری به شمار می آید.