دیدار صمیمانه مدیر و کارکنان ستاد فهما مازندران با خانواده شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی»
ديدار صميمانه مدير و کارکنان ستاد فهما مازندران با خانواده شهيد «مجتبي برسنجي سرخکلايي»
در آستانه 18 اسفند صورت پذیرفت؛

دیدار صمیمانه مدیر و کارکنان ستاد فهما مازندران با خانواده شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی»

مدير و کارکنان ستاد فهما استان مازندران، در آستانه 18 اسفند و به منظور اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با خانواده شهيد «مجتبي برسنجي سرخکلايي» در سوادکوه ديدار و گفت‌و‌گو کردند.
شناسه خبر : 35615 تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور و همچنین در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با خانواده شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی» دیدار کردند.

این دیدار  همجنین با همراهی و حضور «حمید امینی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه؛ «مهدی رضایی» مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق شهرستان سوادکوه صورت پذیرفت.

حجت الاسلام «رجب نعمتی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در این دیدار صمیمانه طی سخنانی درباره طرح ملی سه شنبه های تکریم گفت: این طرح در سطح کشور و همچنین استان مازندران در حال اجراست و از خانواده معظم و معزز شهدا، تجلیل و تکریم می شود.


وی با اشاره به فعالیت یکهزار و 197 کانون فرهنگی هنری مساجد در دیار علویان، افزود: این کانون ها در جوار مساجد تشکیل شده و برنامه های متعددی دارند که از جمله آنها می توان به طرح ملی سه شنبه های تکریم اشاره داشت که طی آن اعضای کانون در طول هفته با حضور امام جماعت به دیدار خانواده شهدا می روند و به آنان ادای احترام می کنند.


حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از مباحث خود ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که فرمودند: «امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» تصریح کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محل خانه های خدا (مساجد) است، ما تلاش می کنیم که از مسیر این فعالیت های مسجدی در راستای ترویج و نشر ارزش های دینی گام برداریم.

وی بیان کرد: در قرآن آمده که انسان به دوگونه می تواند عمر خود را بگذاراند که یکی معامله با خدا و دیگری معامله با شیطان است که اولی، بالاترین معامله محسوب می شود که نتیجه آن، بُرد بُرد است و شهدا به این جایگاه نائل می شوند و دیگری معامله با شیطان که نتیجه آن خسران و با وسوسه انسان است.


حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: خوشا به حال اشخاصی که با خدا، معامله کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و از برزگ ترین سرمایه خود یعنی عمر و جان خود گذشتند و آن را در طبق اخلاص گذاشتند و خانواده شهدا نیز با تربیت چنین فرزندانی، نمونه هایی از خانواده های موفق در پرورش فرزند محسوب می شوند و بدون تردید برکات حضور شهدا را در زندگی احساس می کنند.


وی با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده این دلاورمردان، سرمایه های عظیمی هستند که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: شهدا با تمام تهدیدات دشمنان، هشت سال جانانه از کشور و انقلاب دفاع کردند و خانواده های معظم و معزز شهدا نیز زینب وار با صبر و استقامت برای حفظ ارزش ها ایستادگی می کنند.

گفتنی است شهید «مجتبی برسنجی سرخکلایی»، متولد اول فروردین سال 1373با ۲۷ سال سن اهل سوادکوه مازندران، اولین فرزند خانواده و دارای دو فرزند در 25 اسفند سال 1399 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه، المیادین به شهادت رسید.