گام‌های بلند کارآفرینی در کانون شهید علی گرائیلی قائمشهر/ از تاسیس گلخانه تا صادرات لیموترش به کشورهای همسایه
گام‌هاي بلند کارآفريني در کانون شهيد علي گرائيلي قائمشهر/ از تاسيس گلخانه تا صادرات ليموترش به کشورهاي همسايه

گام‌های بلند کارآفرینی در کانون شهید علی گرائیلی قائمشهر/ از تاسیس گلخانه تا صادرات لیموترش به کشورهای همسایه

کانون فرهنگي هنري شهيد علي گرائيلي مسجد النبي قائمشهر، از کانون‌هاي شايسته تقدير ويژه در رواق کارآفريني فهما 1400 بود؛ اين کانون با کارآفريني و تاسيس گلخانه اقدام به توليد و صادر کردن ليموترش به کشورهاي همسايه کرده است.
شناسه خبر : 35390 تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر از کانون های بسیار فعال در سطح منطقه و کشور محسوب می شود که در جاده نظامی، دهستان بالاتجن، روستای خرماکلا واقع است.

کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر در سال 1398 جزء کانون های برتر کشور در بخش تحقق شعار سال در طرح ملی فهما و در سال 1399، منتخب برتر رواق کارآفرینی طرح ملی ایران قوی و با حکم حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حائز شرایط احراز رواق کارآفرینی شد.

کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر با یکهزار و 822 عضو و کسب 12 هزار و 765 امتیاز و ایجاد گلخانه تا فراهم آوردن تسهیلات گام های مهمی جهت کارآفرینی برداشت که منجر به کسب کانون شایسته تقدیر ویژه در رواق کارآفرینی فهما 1400 شد.

کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر با تبدیل هر خانه یک گلخانه در بیش از 100 روستای قائمشهر و ایجاد یکهزار و 110 گلخانه برای یکهزار و 110 نفر تا پایان سال جاری، گام های بلندی جهت کارآفرینی و اشتغالزایی برداشت و این کانون را به یک کانون کارآفرین نمونه تبدیل کرد.

پرداخت 160 میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال‌زایی برای علاقه مندان و جوانان جویای کار جهت ایجاد گلخانه و تسهیلات و تشکیل پرونده برای ایجاد گلخانه در کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر، این کانون را از کانون های تاثیرگذار برای  کارآفرینی تبدیل کرده است.

ایجاد گلخانه های لیموترش و صادرات محصول به کشورهای افغانستان و عراق توسط کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر از فعالیت دیگر این کانون جهت رونق اقتصاد و کارآفرینی محسوب می شود.

ماندن در روستا و انجام کار در زادگاه خویش و عدم مهاجرت به شهر از موفقیت های بزرگ کانون شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر، کانون شایسته تقدیر ویژه در رواق کارآفرینی فهما 1400 است.