17 کانون فهما ملقب به مولای متقیان در دیار علویان
17 کانون فهما ملقب به مولاي متقيان در ديار علويان

17 کانون فهما ملقب به مولای متقیان در دیار علویان

17 کانون فرهنگي هنري مساجد ملقب به مولاي متقيان در ديار علويان هستند که همانند کانون هاي فهما ديگر در استان ميزبان جشن مولود کعبه هستند و بر ادامه راه و روش حضرت علي(ع) به عنوان الگوي عدالت و وفاداري در جامعه تاکيد دارند.
شناسه خبر : 35238 تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: استان مازندران به دلیل تشکیل نخستین حکومت شیعه در ایران در این استان و اولین پایگاه اسلامی و شیعه دوازده امامی به عنوان دیار علویان معروف است.

 

بر اساس این گزارش: عشق و علاقه ویژه اقشار مختلف مردم مازندران به امام علی(ع) در استان مازندران، جلوه ای ویژه دارد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در مناسبت های مختلف به ویژه ولادت آن امام همام سنگ تمام می گذارند.

 

این گزارش می افزاید: کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان مازندران با پخش شیرینی و شکلات و برپایی جشن های متعدد تمام تلاش خویش را در تبیین اهداف مولود کعبه بکار می گیرند.

 

در این گزارش تصریح می شود: 17 کانون فرهنگی هنری مساجد در دیارعلویان ملقب به مولای متقیان هستند که میزبانی از جشن مولود کعبه و ادامه  راه و روش حضرت علی(ع) که به حق الگوی عدالت و وفاداری در جامعه است را افتخاری بزرگ برای خویش می دانند.