مراسم سالگرد حجت الاسلام «محمدعلی کمیجانی» از کارکنان ستاد فهما مازندران برگزار شد
مراسم سالگرد حجت الاسلام «محمدعلي کميجاني» از کارکنان ستاد فهما مازندران برگزار شد

مراسم سالگرد حجت الاسلام «محمدعلی کمیجانی» از کارکنان ستاد فهما مازندران برگزار شد

مراسم اولين سالگرد حجت الاسلام «محمدعلي کميجاني» از کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران با سخنراني حجت الاسلام «اسماعيل کعبه اي» باشکوه تمام برگزار شد.
شناسه خبر : 34693 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای» در مراسم اولین سالگرد حجت الاسلام «محمدعلی کمیجانی» از کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران طی سخنانی به بیان خاطراتی از تلاش های حجت الاسلام کمیجانی برای گسترش فرهنگ مسجدی پرداخت.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری عترت یاسین مسجد صاحب الزمان پنبه چوله سفلی ساری اظهار کرد: اخلاق نیکو و حسن خلق است که تنها از انسان به یادگار باقی می ماند و باید تمام انسان ها که مقام خلیفه اللهی بر زمین دارند به فضایل نیکوی انسانی  آراسته باشند.

 

وی اظهار کرد: در سوره مریم آمده که «انسان روزی که به دنیا می‌آید ولادت اول، روزی که از دنیا می‌رود، ولادت دوم و روزی که دوباره به اذن خداوند همه مردگان در قیامت زنده می‌شوند، ولادت سوم است» و باید به این مهم که نکات پندآموزی در هریک از این سه ولادت نهفته است، عنایت ویژه صورت گیرد.

 

حجت الاسلام کعبه ای با اشاره به اینکه بدترین نوع کبر و غرور کبری است، افزود: این کبر کبری در مقابل خدا است که پروردگار متعال به این کبر و غرور اشتباه را با گرفتن انجام واکنش برای مگس نشسته بر صورت جواب می دهد و این کبر کبری انسان را از بین می برد.

 

وی بیان کرد: انسان گاهی به لباس فخر، گاهی به مرکب و در حال حاضر با اتومبیل های خود و منازل خویش، فخر فروشی می کنند اما تمام آنها برای آخرت هیچ سودی ندارد و تنها بعد از آن به‌جای مرکب نیاز به تابوت است و به ‌جای منزل یک خانه تنگ و تاریک به نام قبر به انسان داده می شود بنابراین فخرفروشی و تکبر برای هیچ انسانی، سودی ندارد و از لحظه لحظه زندگی باید برای توشه چینی آخرت بهره گرفت.

 

گفتنی است، حجت الاسلام «محمدعلی کمیجانی»، تلاشگر مسئولیت پذیر و فعال در عرصه فرهنگی در سال 62 دیده به جهان گشود و روز (8 بهمن) سال گذشته همزمان با سالروز وفات امام البنین(س) بعد از مدتی بستری بودن در بیمارستان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا با داشتن دو فرزند به نام های ابوالفضل و حسین، دعوت حق را لبیک گفت.