هنر به سبک کانون جوادالائمه سوادکوه شمالی؛ از احیای صنایع دستی بومی تا برگزاری دوره‌های طراحی
هنر به سبک کانون جوادالائمه سوادکوه شمالي؛ از احياي صنايع دستي بومي تا برگزاري دوره‌هاي طراحي

هنر به سبک کانون جوادالائمه سوادکوه شمالی؛ از احیای صنایع دستی بومی تا برگزاری دوره‌های طراحی

زارع گفت: فعاليت هاي هنري کانون فرهنگي هنري جوادالائمه حسينيه امام جعفر صادق سوادکوه شمالي نظير احياي صنايع دستي گذشتگان تا مسابقات متنوع هنري، سوق دهنده جوانان به مسجد است که اين فعاليت ها بر اساس منويات رهبري درباره بيان ارزش ها در قالب هنر صورت مي گيرد.
شناسه خبر : 34346 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

«مرتضی زارع» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی با 134 عضو از سال 92 تاسیس شد و در مناسبت های ملی و مذهبی همچنین فعالیت های عام المنفعه برنامه های مختلفی را انجام می دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه این کانون به انجام فعالیت های هنری عنایت ویژه دارد، افزود: این فعالیت ها بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره بیان ارزش ها در قالب هنر صورت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: فعالیت های متنوع کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی به ویژه فعالیت های هنری موجب جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه به سمت مسجد و کانون مساجد شده است.

 

زارع بیان کرد: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی در یکی از مناطق کمتر برخوردار قرار دارد اما تمام تلاش خویش را برای بکارگیری هنر برای تبیین ارزش ها با بهره گیری از هنر اعضای این کانون انجام می دهد.

وی ابراز کرد: برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت ايام محرم و صفر در سه موضوع عزاداری، کمک مومنانه و نماز با اهدای جوائز به شرکت کنندگان در اين مسابقه یکی از فعالیت های هنری کانون فرهنگی هنری جوادالائمه مسجد امام جعفر صادق شهرستان سوادکوه شمالی به شمار می آید.

زارع گفت: مسابقه عکاسی یلدای فاطمی سفره مزین با شهدا که به مناسبت شب یلدا به همت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی برگزار شد که برندگان این مسابقه در یوم الله مبارک دهه فجر در برنامه مفصلی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تقدیر خواهند شد.

وی اظهار کرد: اثری از چوب با وارد کردن نام شهدای کربلا و قیام عاشورا که اطرافش مزین به آیاتی از قرآن و اشعاری در وصف اهل بیت عصمت و طهارت است را «قاسم محمودی» از اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی انجام داد و این نمونه ای از فعالیت های هنری دیگر این کانون محسوب می شود.

 

زارع بیان کرد: فعالیت های هنری نظیر آویز اسپند، تابلو، نقاشی و طراحی، هنر هنرمندان اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی هستند که با اشتیاق فراوان به انجام این فعالیت ها پرداخته اند تا با زبان هنر فاخر گوشه ای از فعالیت های مختلف اعضای کانون های مساجد را بازگو کنند.

وی ابراز کرد: قالیچه طرح واقعه ظهر عاشورا کاری از «مرضیه حبیبی»، عضو کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی است که نهضت عاشورا را در قالب هنر برای عموم مردم به تصویر کشید.

زارع با اشاره به اینکه احیای صنایع دستی گذشتگان نظیر شمدبافی و دست سازه های میخکی بدون ترید مورد پسند مخاطبان نوجوان و جوان قرار می گیرد، افزود: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی با تمام توان خویش به آموزش صنایع دستی سال های بسیار گذشته عنایت ویژه دارد تا هویت این مرز و بوم به آیندگان انتقال یابد.

 

وی گفت: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه حسینیه امام جعفر صادق سوادکوه شمالی با دستان هنرمندان عضو این کانون، سعی در آموزش تعالیم اسلامی ناب با محوریت مسجد در قالب هنر دارد و این امر زمینه ساز پرورش نیروهای هنرمند متعهد دیگر در آینده خواهد شد.