جلسه توجیهی رواق های برتر کانون های فهما مازندران برگزار شد
جلسه توجيهي رواق هاي برتر کانون هاي فهما مازندران برگزار شد

جلسه توجیهی رواق های برتر کانون های فهما مازندران برگزار شد

جلسه توجيهي رواق هاي برتر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران در سومين رويداد ملي فهما برگزار شد.
شناسه خبر : 34285 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی» امروز (21 دی) در جلسه توجیهی رواق های برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در سومین رویداد ملی فهما ضمن خیر مقدم و قدردانی، گفت: در جمع نخبگان فرهنگی استان مازندران هستیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت ارتقای فرهنگ ارزشی این مرز و بوم به ویژه مازندران نقش مهمی بر عهده دارند.

 

وی بیان کرد: سه سال از برگزاری رویداد فهما می گذرد که در هر سال شاهد درخشش تعدادی از کانون های فهما دیار علویان در سطح کشور هستیم.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت هایی دارند که برخی از آنها را انعکاس نمی دهند اما آن فعالیت ها حتی در سطح کشور بسیار چشمگیر است که باید اهتمام ویژه به انعکاس فعالیت های کانون داشته باشند.

 

وی گفت: تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران که در سومین رویداد ملی فهما در سال جاری بعد از داوری در رواقی به عنوان شاخص هستند در منطقه کم برخوردار و از لحاظ مالی با دستان خالی اما با پشتکار والا به این مرحله استانی رسیدند.

 

حجت الاسلام نعمتی خطاب به رواق های برتر استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سومین رویداد ملی فهما اظهار کرد: فعالیت های شما به صورت جهادی است و تلاش بسیاری را انجام می دهید اما گمنام هستید.

 

وی بیان کرد: خدای سبحان در پل صراط بدون تردید کار فرهنگی که در دل مسجد صورت می گیرد را مد نظر قرارمی دهند چرا که مساجد خانه های خدا بر زمین به شمار می آیند و محل رفت و آمد فرشتگان است.

 

بر اساس این گزارش: «علیرضا مومنی خنکدار»، کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران نیز در این جلسه به تشریح چگونگی داوری های رواق ها پرداخت و گفت:  کسب 60-70 درصد امتیاز رواق مورد نظر، دریافت مجوزالکترونیکی از سامانه فهما و کسب  حداقل 40-30 درصد امتیاز در رواق های نور و یک رواق از شبستان هنر از شاخص های عمومی انتخاب کانون های برتر در هر رواق بودند.

 

وی اظهار کرد: از بین کانون های انتخاب شده در مرحله کانونی طبق فهرست اولیه و تکمیلی که ستاد تهران در انتخاب ما گذاشته است، برای هر رواق یک کانون به مرحله کشوری جزء رواق همدلی که دو کانون معرفی شدند.

 

مومنی خنکدار بیان کرد: این 13 کانون برتر فرهنگی هنری مساجد دیار علویان در رواق های 12 گانه  تا (24دی) فرصت خواهند داشت که با بارگذاری مستندات در رشته معرفی شده به رقابت با کانون های راه یافته از سایر استان ها بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه (15 دی) اولین جلسه توجیهی کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برگزار شد، تصریح کرد: کانون های رواق های برتر در روزهای شنبه (18 دی) تا روز گذشته دوشنبه (20 دی) ادامه یافت و 13 کانون فرهنگی هنری حائز شرایط انتخاب برای راهیابی از مرحله استانی به مرحله کشوری شدند.