نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان مازندران برگزار شد/مسجد سرمنشا شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود
نشست کميته مساجد ستاد دهه فجر در استان مازندران برگزار شد/مسجد سرمنشا شکل‌گيري انقلاب اسلامي بود

نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان مازندران برگزار شد/مسجد سرمنشا شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام نعمتي قرا در جريان برگزاري نخستين نشست کميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در استان مازندران طي سخناني، مسجد را عامل اصلي و سرمنشا شکل‌گيري انقلاب شکوهمند اسلامي توصيف کرد.
شناسه خبر : 34230 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان مازندران:  روز یکشنبه (19 دی ماه) نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی استان ولایتمدار مازندران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیدر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تشکیل شد .

حجت الاسلام رجب نعمتی»، رئیس کمیته مساجد دهه فجر استان مازندران در این جلسه طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا مرضیه(س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام ۱۸دی ساری و ۱۹دی ماه شهر مقدس قم، بیان کرد: مساجد از صدر اسلام تا به حال نقش به سزایی در کارهای فرهنگی و انقلاب اسلامی داشته و و ما شاهد هرچه بهتر شدن نقش مسجد هر ساله جهت تداوم این در خت تنومند اسلامی هستیم.

رئیس کمیته مساجد دهه فجر استان اظهار داشت: برای هرچه با شکوه شدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کمیته مساجد که در حقیفت متشکل از همان نهاد های فعال در مساجد سراسر استان و ایران اسلامی است تلاش وافر داشته اند.

سرپرست ستاد کانون های مساجد استان  مازندران در ادامه به دغدغه های مقام معظم  رهبری در چهل سالگی اتقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم له در گام دوم انقلاب مساجد را منشاء اصلی انقلاب اسلامی عنوان کردند. با توجه به این مساله باید در نظر داشته باشیم که همواره بروز و ظهور نیروهای مذهبی و انقلابی از مسجد بوده و حتی اعزام رزمندگان در دفاع از کیان و مملکت اسلامی از مسجد بوده است؛ پس امروز نیز این فعالیت ها در عرصه مسجد باید استمرار یابند.

حجت الاسلام نعمتی قرا در مورد نقش مسجد در پشتیبانی از جنگ تا سیل و زلزله و حتی در ایام کرونایی اشاره داشته و گفت: با شیوع ویروس کرونا این مسجد ی ها بودند در کمک به همنوع و هموطن در امر معیشت نیازمندان  لحظه ای غافل نبوده و به حب وطن دوستی خدمات شایسته ای را انجام دادند.

 رئیس کمیته مساجد استان مازندران گفت :  دشمنان انقلاب  واسلام به دنبال کمرنگ کردند جایگاه مساجد در میان اقشار مختلف  مردم به ویژه نسل جوان هستند، گفت: نه تنها دشمنی و کینه توزی دشمنان اسلام در کمرنگ نمودن جایگاه مسجد نمی توان شد بلکه در این ایام در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش وخاصه شهادت حضرت زهرا (س) تمام  اهالی مساجد وفاداری خود را به اهلبیت و شهیدان اسلام نشان دادند  و باید در راستای منویات رهبری ارتباط ما با مساجد باید بیشتر و کاربردی تر شود.

  حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه برنامه های کمیته مساجد باید فاخر و در شان انقلاب اسلامی باشد، گفت: شهادت سرداردل ها حاج قاسم سلیمانی یک انقلاب فرهنگی دیگر رقم زد. و مردم به درستی و به نحوشایسته این شهید والامقام را تکریم کردند.

 وی با بیان اینکه مردم انقلاب را دوست دارند و با ناکارآمدی برخی مسئولین مشکل دارند و دلداده به ولایت، انقلاب، مسجد، شهدا  هستند، افزود: مردم پای انقلاب و ارزش های انقلاب ایستاده اند و ما باید با هم گرایی و رفع مشکلات مردم قدرشناسی خود از ملت انقلابی ایران اسلامی نشان دهیم.

 ححت الاسلام نعمتی  با اشاره به اهميت تكريم خانواده هاي معظم شهدا و ایثارگر و انقلابیون مبارز در طول سال خصوصا در اايام الله فجر، متذکر شده و گفت : باید از خانواده های شهدا، ایثارگرو انقلابیون مبارز تجلیل ویژه ای بعمل آید تا انقلاب و آثار آن را در فضای مجازی یا حقیقی به گوش نسل دهه چهارم که نه انقلاب را و نه امام را و نه فعالیت رزمندگان اسلام را درک نکرده است، برسانیم.

 سرپرست ستاد هماهنگی كانون هاي فرهنگی هنری مساجد استان در پایان به آیین نامه ارسالی کمیته مساجد دهه فجر اشاره کرد و گفت: همه دستگاههای اجرایی در مسجد امسال تلاش داشته باشند که برنامه های دهه فجر به نحو احسن بر گزار شود تا بار دیگر نقش مردم و مسجدی را در تداوم انقلاب زنده کنیم.

گفتنی است اداره كل اوقاف و امورخيريه، اداره كل تبليغات اسلامي، ستاد اقامه نماز، ستاداحياي امربه معروف و نهي از منكر، بسج محلات، شوراي سياست گذاري ائمه جمعه و نمايندگي خبرگزاري شبستان در استان مازندران اعضاي تشکیل دهنده كميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي محسوب می شوند.