ستاد فهما مازندران میزبان شهیدی گمنام از دوران دفاع مقدس شد
ستاد فهما مازندران ميزبان شهيدي گمنام از دوران دفاع مقدس شد

ستاد فهما مازندران میزبان شهیدی گمنام از دوران دفاع مقدس شد

ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ميزبان يک شهيد گمنام از سال‌هاي دفاع مقدس شد.
شناسه خبر : 34119 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران:  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز چهارشنبه (15 دی) میزبان پیکر شهید 20 ساله از عملیات کربلای پنج شلمچه بودند.

حجت الاسلام «سید ابراهیم صباغیان» از اساتید حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه شهادت مظلومانه حضرت زهرا و دومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شهید گمنام دفاع مقدس در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران طی سخنانی گفت: شهدا به حضرت فاطمه زهرا اقتدا کردند و سیره آن حضرت، منش و روش آن وصال یافتگان به یار  بود.

 

وی با اشاره به اینکه خدا در آیه 52 سوره توبه می فرماید: «به این مردم بگو، کسی که در راه خدا قرار می گیرد هر دوراهش بُرد است....»، اظهار کرد: کسی که برای خدا گام بر می دارد در مرحله شُهود و یا شهادت قرار می گیرد که به مرحله  شُهود برای اولیای الهی و شهادت برای خواص است و اولیای الهی به شُهود رسیدند و خواص به درجه رفیع شهادت نائل و الگو می شوند.

 

حجت الاسلام صباغیان بیان کرد: سیره شهدا، سیره فاطمی است و از مادر سادات که برای دفاع از ولایت و اسلام زحمت های بسیاری را متحمل شد و در این راه به شهادت رسید الگو برداری کردند.

 

وی ابراز کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از انقلاب حرکت کردند و به شهادت رسیدند و کسی که خود را در راه خدا فدا کند حتی پس از 30 سال همانند شهدای گمنام، ماندگار می شود چرا که شهید، جلوه و رُخ می کند.

حجت الاسلام صباغیان گفت: شهید سلیمانی نمونه ای از شهداست که در جهان، رُخ کرده که حتی دشمنان از عکس، صدا و فیلم این شهید می ترسند.

 

وی اظهار کرد: شهدا، هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند و در برابر حدود 60 دشمن تا پای جان ایستادند و اگر اهل خلاص و عَبد باشیم به مقام آنها خواهیم رسید.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه سیره شهدا حجت است، بیان کرد: اخلاص و عمل از جمله ویژگی  بارز شهدا به شمار می آید.

 

بر اساس این گزارش: دشتی یکی ازشاعران به زبان مازنی درباره نوازش مادران برای پسران به ویژه پسرانی که در سن جوانی، کفن را به جای رخت دامادی بر تن می کنند همانند شهدا پرداخت و قریشی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت، مداحی میزبانی از این شهید گمنام را انجام داد.

کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین استقبال از پیکر شهید 20 ساله از عملیات کربلای پنج شلمچه حاضر شدند و با عازداری و سینه زنی بر ادامه اهداف کبوتران خونین بال تاکید کردند.