مساجد باید کانون بصیرت‌افزایی باشند
مساجد بايد کانون بصيرت‌افزايي باشند
نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:

مساجد باید کانون بصیرت‌افزایی باشند

آيت الله محمدي لاييني، بصيرت را به عنوان مهمترين و بزرگترين دستاورد حماسه نهم دي ماه دانست و گفت: مساجد بايد کانون بصيرت‌افزايي باشند.
شناسه خبر : 33927 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، شب گذشته (8 دی) در آیین تجلیل از لبیک گویان به ندای رهبری ویژه مبلغین و ائمه جماعات  مساجد ساری در مصلی مرکز استان مازندران طی سخنانی با گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی، سالروز ارتحال علامه مصباح یزدی، گرامیداشت نهم دی، دهه بصیرت و میثاق با ولایت  از حضور ائمه جمعه و جماعات تشکر و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به دوران زمان پیامبر اسلام اشاره کرد و افزود: شش دسته با حضرت رسول، مقابله و مبارزه کردند و مخالفت پنهان و آشکار داشتند.

 

آیت الله محمدی لایینی اظهار کرد: دسته ای رویاروی پیامبر اسلام بودند که شامل ملهدان که خدا و غیر طبیعت را قبول نداشتند، مشرکان که کانون اصلی آنان مکه بود، کافران یهود و نصارا که در مدینه بودند و این سه دسته رو در رو بودند اما سه دسته شامل منافقان، مومنان ضعیف الایمان و عده ای که شایع پراکنی می کردند در درون خود و به صورت پنهانی دشمن پیامبر بودند.

وی با اشاره به  اینکه 9 دی شاهد اتفاق زمان پیامبر بودیم، بیان کرد: بعد از انقلاب با عوامل فتنه و ترور، روبرو هستیم که منافقان با انقلاب به مبارزه و مقابله پرداختند و بصیرت می خواهد که  به شناسایی منافق و گول نخوردن ظاهر برسیم تا کفر آشکار، نمایان شود.

 

آیت الله محمدی لایینی، بصیرت  را به عنوان مهم ترین بزرگ ترین دستاورد نهم دی ماه  دانست و تاکید کرد: مساجد باید کانون بصیرت باشد  و منافقان از مساجد  دوری می کنند و بیزاری می جویند و باید به این خانه های خدا بر زمین، عنایت ویژه شود.

  

وی ابراز کرد: مساجد پایگاه بصیرت افزایی و انقلاب است و باید امام جماعتی که تفکرش همراه و همگام با انقلاب و ولایت باشد، مسئولیت امام جماعت مسجد را بر عهده بگیرد.

 

 آیت الله محمدی لایینی گفت: همچنان که افراد که در قالب تشکل قدرت دارند، مساجد نیز باید به این صورت باشند و اگر مساجد تشکیلاتی شوند و همه به قلب شهرستان و مصلی وصل شوند و نگاه به انقلاب و ولایت و امر به معروف باشد، سنگرهای راستین انقلاب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کشور بر این است که مساجد مرکزیتی با عنوان امور مساجد داشته  باشد، افزود: در هر مسجد، کانون های مختلف بسیج، هیات امنا، امام جماعت و کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که به یک نهاد انقلابی وصل هستند.

 

آیت الله محمدی لایینی اظهار کرد:  کارگروه امور مساجد در استان مازندران تشکیل شده و فعال است و با توجه به فعالیت های مختلف در مساجد توسط نهادهای مختلف درصدد هستیم تا مساجد، کانون دقیق اطلاعات باشند و اطلاعات آماری منسجم داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید متشکل، منسجم، به هم پیوسته و  به مصلی پیوسته باشند، بیان کرد: مسجدی ها باید توسط امام جماعت به اجتماع هفتگی، ترغیب شوند و روز جمعه در اجتماع هفتگی نماز جمعه شرکت فعال داشته باشند.

 

آیت الله محمدی لایینی  ابراز کرد: مساجد باید پیوند بین معاش و معاد باشند و مردم با مشاهده اینکه مسجد تنها در امور دینی و معاد خلاصه نیست و به معاش مردم و دستگیری از خانواده های نیازمند اهتمام ویژه دارد، گرایش  و حضور اقشار مختلف مردم به خانه های خدا بیشتر می شود و به اینگونه مساجد رونق می گیرد که برای رسیدن به این مهم باید تلاش بیش از پیش صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدن به نقطه آرمانی با کار تشکیلاتی در مساجد میسر می شود، گفت: اقامه نماز در مسجد تنها ماموریت ما در مسجد نیت بلکه باید فعالیت های مختلفی نظیر کار اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، ورزش، رفع مشکلات بیماران باید در این خانه های خدا بر زمین صورت بگیرد.

گفتنی است، در این آیین که به همت اداره تبلیغات اسلامی ساری و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران از حجت الاسلام «اسماعیل حسین زاده»، حجت الاسلام «رحیم روحانی نیا»، حجت الاسلام «سید مرتضی موسوی»، حجت الاسلام «مرتضی چلویی»، حجت الاسلام اسماعیل حاجیان»، به ترتیب ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری شهید کولایی مسجد ابوالفضل ساری، مسجد جامع سمسکنده، مسجد ابوالفضل، داراب کلا میاندرود، امام زین العابدین اسلام ده تجلیل شد.