مطالبه‌گری در مورد مسائل مختلف جامعه از وظایف مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود
مطالبه‌گري در مورد مسائل مختلف جامعه از وظايف مهم ائمه جمعه محسوب مي‌شود
امام جماعت کانون عترت یاسین ساری:

مطالبه‌گری در مورد مسائل مختلف جامعه از وظایف مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود

حجت الاسلام کعبه اي، با اشاره به اهميت مطالبه‌گري مسايل جامعه از سوي ائمه جمعه به عنوان پدران معنوي مردم گفت: اين رويکرد از جمله وظايف مهم ائمه جمعه محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 33786 تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای»، روز جمعه 3 دی ماه درسخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر فرح آباد با اشاره به آیه ای در سوره جمعه که به مومنین خطاب می کند: «ای کسانی که ایمان آوردید هر گاه صدای اذان روز جمعه را شنیدید به سوی ذکر خدا که نماز جمعه باشد، شتاب کنید و تجارت و خرید و فروش را به خاطر نماز جمعه رها کنید» به ارکان نماز جمعه اشاره کرد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری عترت یاسین پنبه چوله سفلی ساری اظهار کرد: ارکان نمازجمعه به سه دسته مردم، ستادهای نماز جمعه و ائمه جمعه تقسیم می شوند که مردم به عنوان اساسی ترین رکن نمازجمعه به شمار می آیند چراکه فقط با حضور مردم، نماز جمعه اقامه می شود و حداقل تعداد مردم شرکت کننده ، برای برپایی نمازجمعه را طبق نظر فتاوی مراجع عظام هفت نفر دانست و مردم با حضور همه جانبه خود، می توانند صفوف نماز جمعه را پررنگ تر نمایند.

 

حجت الاسلام کعبه ای بیان کرد: اگر مردم مشاهده کنند که امام جمعه، حرف دل آنها را می زند و انتقاد سازنده مردم را به گوش مسئولان می رساند با حضور حداکثری خود موجب رشد و شکوفایی صفوف نماز جمعه خواهند شد.

وی ابراز کرد: در مورد وظایف ستاد نماز جمعه  این نکته حائز اهمیت است که رابطین فرهنگی و مسئولین روابط عمومی  ستاد که وسیله ارتباط مردم با ائمه جمعه هستند با انتشار خطبه های ائمه جمعه  و فعالیت ستاد نماز جمعه در فضاهای حقیقی و مجازی جهت اطلاع رسانی مردم را مردم و مومنین را به این فریضه الهی دعوت نمود و مهم ترین وظیفه دیگرآنها، شبهات رایج میان مردم را جمع بندی و برای پاسخگویی در اختیار ائمه جمعه قرار دهند.

 

حجت الاسلام کعبه ای با اشاره به اینکه مطالبه گری ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی مردم در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشت مردم از وظایف مهم ائمه جمعه به شمار می آید، گفت: مدافع به حق مردم در مقابل مسائل مختلف جامعه، وسیله جذب جوانان به نماز جمعه و ارتباط با نسل جوان، آگاهی به مسائل روز و عدم غفلت از توطئه های دشمن را از وظایف دیگر ائمه جمعه برشمرد.

وی گفت: خدا را شاکر هستیم که مسئول کانون فرهنگی هنری این مصلی، عضو اصلی ستاد نمازجمعه است و باهمکاری اعضای دیگر ضمن دعوت از ائمه جماعات، هیئت امنا و نمازگزارن مسجد به نماز جمعه، شبهات موجود را نیز جمع بندی می کند و به موارد مهم ازسوی ستاد نماز جمعه، پاسخ مناسب داده می شود همچنین از افتخارات این منطقه و بخش رودپی، تاسیس و راه اندازی 27  باب کانون فرهنگی هنری مساجد  است که در زمینه های فرهنگی قرآنی و مذهبی  فعالیت های خوبی دارند.

گفتنی است، نمازگزاران و اهالی روستای پنبه چوله سفلی مدیریت این هفته نماز جمعه را به عهده داشتند ودر پایان تجلیل از خیرین، ورزشکاران ، کشاورز و برنج کار نمونه کشور، دو نخبه علمی  جهانی  با حضور مسئولین بخش رودپی و امام جمعه به نماز جمعه شهر فرح آباد، معنویت ویژه ای بخشید.