بزرگترین مطالبه برای توسعه قرآنی باید جامعه قرآنی باشند
بزرگترين مطالبه براي توسعه قرآني بايد جامعه قرآني باشند
نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

بزرگترین مطالبه برای توسعه قرآنی باید جامعه قرآنی باشند

آيت الله محمدي لاييني گفت: بزرگ ترين مطالبه براي توسعه قرآني بايد خود جامعه قرآني باشند و فقط به حفظ، تلاوت، استماع و برگزاري جلسات قرآني اکتفا نکنند و در حوزه هاي ديگر وارد شوند.
شناسه خبر : 33463 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی» امروز پنجشنبه (25 آذر) در آئین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی به میزبانی مازندران در کانون فرهنگی هنری مصلی قائمشهر ضمن تشکر از مجریان و برگزارکنندگان این برنامه ضمن قدردانی از دست اندرکاران به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره خیر مقدم گفت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در آیه 121 سوره بقره آمده است که ما یک تلاوت قرآن داریم و یکی حق تلاوت قرآن که مورد دوم باید همواره با تدبر و عمل به قرآن باشد.

 

آیت الله لایینی اظهار کرد: در عمل به قرآن یعنی در رفتار و خانواده ها و مردم باید کلام وحی خود را نشان دهد و حکمرانان، مسئولان و نهادها باید قرآنی یعنی عامِل به قرآن شوند.

 

وی  گفت: نمازخوان ها و قرآن خوان ها و حکمرانان اگر به قرآن عمل نداشته باشند این امر موجب ترویج قرآن نمی شود بلکه تضعیف کلام وحی را موجب می شود.

 

آیت الله لایینی اظهار کرد: بزرگ ترین مطالبه برای توسعه قرآنی باید خود جامعه قرآنی باشند و فقط به حفظ، تلاوت، استماع و برگزاری جلسات قرآنی اکتفا نکنند و در حوزه های دیگر وارد شوند.

 

وی بیان کرد: رفتار قرآنی در سبک زندگی مردم و رفتار حکمرانان بیشتر خود را نشان دهد.