حاکم شدن کلام وحی در زندگی لازمه تحقق جامعه قرآنی است
حاکم شدن کلام وحي در زندگي لازمه تحقق جامعه قرآني است
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حاکم شدن کلام وحی در زندگی لازمه تحقق جامعه قرآنی است

آيت الله محمدي لاييني، حاکم شدن کلام وحي در زندگي و مديريت را لازمه جامعه قرآني دانست و بر عمل به معجزه پيامبر اکرم(ص) تاکيد کرد.
شناسه خبر : 33358 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، شب گذشته (23 آذر) در فینال شانزدهمین جشنواره ملی و بین المللی تلاوت مجلسی به میزبانی استان مازندران طی سخنانی گفت: خواندن، تدبر، شنیدن  و حفظ قرآن ارزشمند است اما مهم تر از همه این موارد این است که تمام آنها به عمل منتهی شود.

 

 نماینده ولی فقیه در مازندران که در محل مجتمع اهل بیت شهرستان ساری سخنرانی می کرد، افزود: جامعه قرآنی فقط جامعه ای نیست که در آن، کلام وحی حفظ و قرائت شود و حافظان و قاریان بسیاری داشته باشد بلکه باید در مسیر قرآن و سبک زندگی حرکت شود و زندگی و مدیریت، قرآن حاکم باشد.

 

وی بیان کرد:  برای اینکه جامعه قرآنی بوجود آید باید معجزه پیامبر اکرم(ص) در دل خانواده، مدارس، نهادها، روابط اجتماعی، کار و کسب، ادارات و تصمیم گیری ها، قرآن نقش داشته باشد و از کلام وحی بهره مند شد.

 

آیت الله محمدی لایینی ابراز کرد: خواندن و گوش دادن به قرآن مقدمه ای است برای اینکه جامعه منور به کلام وحی شود.

 

وی با تاکید بر برای توسعه همه جانبه جامعه و سیستم اداری باید از قرآن استفاده شود، گفت: کلام وحی در تمام ابعاد زندگی باید حاضر و ناظر باشد و به آن عمل شود.

 

آیت الله محمدی لایینی  ضمن قدردانی از زحمات ادارات و نهادهایی که در اجرای این برنامه زحمت کشیدند از خدای متعال خواستار تعجیل در فرج امام زمان(عج) و حافظ از مقام معظم رهبری و قاریان و عمل کنندگان به قرآن شد.

 

گفتنی است، این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و ... با شکوه تمام برگزار شد.