مسابقه مدهامّتان حامی و مشوق کودکان و نوجوانان قرآنی است
مسابقه مدهامّتان حامي و مشوق کودکان و نوجوانان قرآني است
گفت و گو با حافظ، قاری قرآن و مؤذن عضو کانون پنج تن آل عبا بابلسر؛

مسابقه مدهامّتان حامی و مشوق کودکان و نوجوانان قرآنی است

محسن زاده، مسابقه مدهامّتان را مشوق و حامي براي نوجوانان قرآني دانست و گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانند بسترساز سوق دادن سنين مختلف به سمت کلام وحي باشند.
شناسه خبر : 33159 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

«فتاح محسن زاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: با 9 سال سن، حافظ جزء ۳۰ و با تلاش فراوان و شرکت در کلاس قرآن در حال حفظ جزء های دیگر هستم البته به دلیل بیماری کبدی سخت چند ماهی در بیمارستان بستری بودم که این امر موجب شد که مدت کوتاهی وقفه در فعالیت های من بوجود بیاید اما در بستر بیماری نیز تمام تلاش خویش را برای تداوم فعالیت ها داشتم.

 

حافظ قرآن عضو کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر و شرکت کننده در مسابقه مدهامّتان اظهار کرد: رتبه اول حفظ  و قرائت جزء ۳۰ قرآن در شهرستان بابلسراز سپاه پاسداران در سال گذشته، کسب گواهی قرائت صحیح قرآن و نماز از سازمان تبلیغات اسلامی، کسب جایزه در مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم از سپاه پاسداران شهرستان بابلسر درهفته بسیج سال گذشته که از پایگاه بسیج شهدای اسی کلا پازوار این شهرستان برگزار شد از جمله رتبه ها و فعالیت های من به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: تلاش و تداوم حفظ  کامل قرآن، رشد و تکامل در قرائت کلام وحی، درک و تفسیر معجزه پیامبر اکرم و رسیدن به درجات عالی اذان گویی از اهداف آینده من هستند که امیدوارم با یاری خدای متعال، اهل بیت و  خود کلام وحی و تلاش فراوان به این اهداف برسم.

 

محسن زاده ابراز کرد: در رشته های ورزشی شنا، فوتبال و ژیمناستیک نیز فعالیت دارم و در مسابقه شنا در سن هفت سالگی موفق به کسب قهرمانی مقام اولی شدم چرا که معتقد هستم باید به تربیت جسمی در کنار فعالیت های قرآنی اهتمام ویژه داشت.

 

وی گفت: خانواده و علی اصغر محمودی، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر و از فعالین در عرصه قرآن مشوق های من برای فعالیت های قرآنی و تداوم این مهم هستند.

 

این حافظ و قاری قرآن  و موذن اظهار کرد: مسابقه مدهامّتان مشوق و حامی برای نوجوانان قرآنی است و برای آینده جامعه و پرورش نیروهای متعهد ارزشی تاثیرات بسیاری دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد با اهدای جوائز، تشویق و تسهیلات بیشتر می توانند بستر ساز سوق دادن سنین مختلف به سمت کلام وحی باشند.

 

این موذن به اجرای زنده اذان در صحن شاهچراغ شیراز و قرائت قرآن پخش در شبکه تلویزیون در سال 99 اشاره کرد و افزود: شعرخوانی در مدح ستایش خدا و پیامبر را جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ ناب محمدی بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه انجام می دهم.

 

گفتنی است، پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی« مدهامّتان» به معنای "دو باغ خرم و سبز" ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور که بزرگ ترین رویداد قرآنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می آید همانند سال گذشته به خاطر کرونا در بستر مجازی درحال دریافت آثار متسابقین است.

 

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در سه رده سنی زیر هفت سال، 7 تا 16 و 16 تا 30 سال تا پایان 30 آذرماه جاری فرصت دارند از طریق ورود به سامانه بچه های مسجد به آدرسhttps://bachehayemasjed.ir/ در یکی ازرشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برای نام نویسی اقدام کنند که رشته مفاهیم در روزهای (18 و 19 آذر) به صورت مجازی برگزار شد.