مسابقات مدهامّتان بستری برای معرفی نوجوانان فعال قرآنی به جامعه است
مسابقات مدهامّتان بستري براي معرفي نوجوانان فعال قرآني به جامعه است
گفت و گو با حافظ نوجوان عضو کانون پنج تن آل عبا بابلسر و شرکت‌کننده در مسابقات مدهامّتان؛

مسابقات مدهامّتان بستری برای معرفی نوجوانان فعال قرآنی به جامعه است

بابايي گفت: مسابقات مدهامّتان فرصتي براي شناسايي استعدادهاي قرآني و معرفي آنها به عنوان نيروهاي متعهد و ارزشي به جامعه است.
شناسه خبر : 32906 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۵

«سید عطا بابایی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: من با 11 سال سن حافظ 26 جز قرآن هستم و علاوه بر آن به تفسیر و دکلمه با موضوع امامان و شهدا می پردازم و برادرم «سیدعلی» نیز با شش سال سن حافظ جزء 30 کلام وحی است و تفسیر را نیز آغاز کرده است.

حافظ نوجوان عضو کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر و شرکت کننده در مسابقات مدهامتان اظهار کرد: رتبه های بسیاری را تاکنون کسب کردم که کسب رتبه اول استانی در سال 98 از اداره اوقاف و امور خیریه، رتبه دوم کشوری مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 99 و کسب رتبه نخست استانی در تربیت حکیمانه از قرآن و عترت آموزش و پرورش، از جمله رتبه های استانی و کشوری من به شمار می آیند.

بابایی بیان کرد: کسب رتبه اول در سه سال متوالی در مسابقات بسیج و مقام اول در سال گذشته در مسابقات دانش آموزی در شهرستان بابلسر را در کارنامه قرآنی خویش دارم.

 

وی با اشاره به اینکه از 9 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم که تا حفظ تمام کلام وحی به این مهم می‌پردازم، ابراز کرد: از کودکی در مهد قرآن و مدرسه با صدایی که داشتم و مورد استقبال قرار می گرفت، تشویقی برای حفظ معجزه الهی برای من شد.

 

این حافظ قرآنی گفت: علاوه بر تشویق والدین به حفظ قرآن، علی اصغر محمودی که مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا بابلسر و از فعالین در عرصه قرآن است، راهنما و استاد خوبی برای من و برادرم همچنین سایر علاقه مندان به سمت کلام وحی به شمار می آید.

 

بابایی اظهار کرد: من علاوه بر حفظ قرآن به آموزش معجزه پیامبر خاتم، علاقه بسیار دارم و به عامِل قرآن بودن اهمیت بسیاری می دهم همچنین به دقت و تدبر در قرآن عنایت ویژه دارم چرا که کلام وحی را مسیر درست برای زندگی می دانم و گام برداشتن برای اهداف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را وجه همت خویش ساخته ام.

 

وی گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان فرصتی برای شناسایی استعدادهای قرآنی در سراسر کشور را فراهم می آورد تا در رقابتی سالم در کانون های فرهنگی هنری مساجد گرد هم آیند و نیروهای متعهد و ارزشی فعال قرآنی را به جامعه معرفی کند.

 

بابایی گفت: تجلیل از من به عنوان حافظ نوجوان عضو کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا مسجد شهدا در نماز جمعه بابلسر با حضور حجت الاسلام «محمد اسماعیل قلی پور»، امام جمعه بابلسر در ماه آبان و همچنین تجلیل های دیگر می تواند مشوق خوبی برای افراد علاقه مند به وادی کلام وحی باشد.

گفتنی است، پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور که بزرگ ترین رویداد قرآنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می آید در سال جاری برگزار می شود.

 

دبیرخانه این دوره از مسابقات قرآنی بچه های مسجد همانند سال گذشته به خاطر کرونا در بستر مجازی درحال دریافت آثار متسابقین است و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در سه رده سنی زیر هفت سال، 7 تا 16 و 16 تا 30 سال تا پایان 30 آذرماه جاری فرصت دارند از طریق ورود به سامانه بچه های مسجد به آدرسhttps://bachehayemasjed.ir/ در یکی ازرشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برای نام نویسی اقدام کنند.