طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم گامی در راستایی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است
طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم گامي در راستايي نهادينه کردن فرهنگ ايثار و شهادت است
سرپرست ستاد فهما مازندران:

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم گامی در راستایی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت الاسلام نعمتي گفت: طرح ملي سه شنبه هاي تکريم جهت نهادينه کردن فرهنگ شهادت اجرا مي شود و بين کانون هاي روستايي و شهري به خوبي جاافتاده تا از خانواده هاي معظم و معزز شهدا تجليل و تکريم شود.
شناسه خبر : 32761 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا »، امروز (9 آذر) طی سخنانی در دیدار با خانواده شهید «عبدالرحیم فیروزآبادی» اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم گفت: برنامه سه شنبه های تکریم در راستای سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از سال گذشته در حال اجراست تا فرهنگ شهادت نهادینه شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور وجود دارند که در قالب سه شنبه های تکریم به خدمت خانواده شهدا می روند و از آنها تجلیل می کنند و در کنارتجلیل، قرار گرفتن در جمع خانواده شهدا افتخار بزرگی محسوب می شود.

 

وی بیان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم در بین کانون های روستایی و شهری به خوبی جاافتاده و از خانواده های معظم و معزز شهدا، تجلیل و تکریم می کنند که این طرح در استان مازندران با عنیات بسیار انجام می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اینکه شهدا بالاترین سرمایه خود یعنی نعمت عمر را در طبق اخلاص گذاشتند، ابراز کرد: قرآن دو معامله را برای نعمت عمر بیان کرد که یکی معامله با خدا است و بهترین سود را می برند چراکه با خدا، معامله می شود و نهایت آن شهادت است و دومین معامله با شیطان است که سرمایه نعمت عمر به فنا و نابودی می رود.

 

وی گفت: در بند 96 دعای جوشن کبیر«یا مسبب الاسباب» آمده که خدا وسیله ساز است و اسباب و وسیله را فراهم می سازد که امیدواریم وسیله رسیدن به شهادت در راه خدا، نصیب ما شود.

 

حجت الاسلام نعمتی اظهار کرد: در دیدار با خانواده شهدا از والدین آنها بارها شنیده ایم که فرزند یا فرزندان شهید آنها از همان طفولیت در ویژگی هایی با مابقی فرزندان تفاوت داشت که این امر بیانگر نوشته بودن شهید در تقدیر آن کبوتران خونین بال بود.

 

وی با اشاره به اینکه والدین شهدا، فرزند صالح را تربیت و تقدیم انقلاب کردند اظهار امیدواری کرد تا سایه والدین شهدا بر فرزندان آنها و همچنین برای ادامه اهداف شهدا مستدام باشد.

 

گفتنی است، عبدالرحیم فیروزآبادی سال ۱۳۶۴ در شهرستان نکا دیده به جهان گشود و از اولین شهدای مدافع حرم استان مازندران و اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا است.

 

وی آبان ماه سال ۹۴ به‌منظور دفاع از حرم‌های شریفه به سوریه اعزام شد و تنها ۲۷ روز بعد از اعزام در ۱۶ آذر توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکر مطهرش همزمان با رحلت نبی مکرم اسلام در ۲۸ صفر تشییع و در شهرستان نکا به خاک سپرده شد.