کتابخانه‌های مساجد در ارتقای سطح علمی جامعه تاثیرگذار هستند
کتابخانه‌هاي مساجد در ارتقاي سطح علمي جامعه تاثيرگذار هستند
کتابدار کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی قائمشهر:

کتابخانه‌های مساجد در ارتقای سطح علمی جامعه تاثیرگذار هستند

نورزاده با اشاره به عضويت رايگان علاقه مندان به کتاب در هفته کتابخواني در کتابخانه کانون فرهنگي هنري شهيد علي گرائيلي مسجد النبي قائمشهر، گفت: کتابخانه هاي مساجد در ارتقاي سطح علمي جامعه تاثيرگذارهستند.
شناسه خبر : 32375 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۰

«زهرا نورزاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: در دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی اهمیت بسیار داده شده است و کتابخانه های مساجد در ارتقای سطح علمی افراد جامعه و انس آنها به مطالعه تاثیرگذار هستند.

 

کتابدار کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی تاکید فراوان دارند و کتابخانه های مساجد برای رسیدن به این مهم، سهیم هستند.

 

وی بیان کرد: کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر، علاقه مندان به وادی کتاب را در هفته کتابخوانی به صورت رایگان عضو این کتابخانه می کند.

نورزاده ابرازکرد: کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر با متراژ25متر دارای 21 هزار جلد کتاب در مضامین دینی، تاریخی و ...، یکهزار و 300 عضو دارد.

 

وی گفت: مراجعه کندگان به کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی قائمشهر از تمام گروه های سنی هستند اما در شرایط کرونایی افراد مراجعه کننده به کتابخانه کمتر شده است.

 

نورزاده اظهار کرد: رواج کتب های دیجیتال یکی از عواملی است که درتعداد افراد مراجعه کننده به کتابخانه بسیار تاثیرگذار بوده و در مقایسه با سال های گذشته، تعداد مراجعه کنندگان کاهش یافت.

 

وی بیان کرد: کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی شهرستان قائمشهر با سالن مطالعه و مجهز بودن به رایانه، اینترنت و ... آمادگی دارد تا پذیرای علاقه مندان به یار مهربان در روستای خرماکلا این شهرستان واقع در دهستان بالاتجن، جاده نظامی باشد.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی شهرستان قائمشهر با کسب 13 هزار و 870 امتیاز در طرح ایران قوی و در رواق کارآفرینی حائز رتبه برتر شد و همچنین با یکهزار و 600 امتیاز در رواق کتاب یکی از کانون های فهما فعال در سطح کشور است.