طرح شنبه‌های کتاب استقبال خوب علاقه مندان به یار مهربان را به دنبال داشته است
طرح شنبه‌هاي کتاب استقبال خوب علاقه مندان به يار مهربان را به دنبال داشته است
سرپرست ستاد فهما مازندران:

طرح شنبه‌های کتاب استقبال خوب علاقه مندان به یار مهربان را به دنبال داشته است

حجت الاسلام نعمتي با اشاره به اينکه طرح شنبه هاي کتاب استقبال خوب علاقه مندان به يار مهربان را در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران را به دنبال داشته است، گفت: اين طرح خوراک مناسب فرهنگي را براي اقشار مختلف مردم فراهم مي آورد.
شناسه خبر : 32289 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

حجت الاسلام «رجب نعمتی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران ضمن گرامیداشت هفته کتابخوانی گفت: طرح شنبه های کتاب مساجد با محوریت مسجد و نظارت امام جماعت جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ، غروب شنبه هرهفته با معرفی یک کتاب مفید به نمازگزاران مسجد اجرا می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: امام جماعت مسجد و یا کتابدار مسجد یا یکی از اعضای کتابخانه، غروب شنبه هر هفته بین نماز مغرب و عشا یا بعد از نماز، خلاصه ای از یک کتاب ارزشی را برای نمازگزاران می خواند و آن کتاب را معرفی می کند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح شنبه های کتاب استقبال خوب علاقه مندان به یار مهربان را در کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران را به دنبال داشته است، اظهار کرد: این طرح خوراک مناسب فرهنگی را برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان نوجوان به عنوان آینده سازان جامعه فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ثبت طرح شنبه های کتاب، به سایت بچه های مسجد و با نام کاربری و رمز عبور به کانون خود مراجعه کنند و در قسمت ناحیه کاربری، مدیریت کانون، رویداد فهما، شبستان فرهنگ، رواق کتاب با توضیح مختصری از کتاب بین 400 تا 700 کاراکتر و قرار دادن عکس کتاب، شابک، عنوان کتاب و... به ثبت طرح شنبه های کتاب بپردازند و کسب امتیاز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کانون فهما می تواند سه فعالیت خود در طرح شنبه های کتاب را به ثبت برساند، تصریح کرد: این طرح به رونق بخشیدن و احیای نقش تاثیرگذار کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شایانی می کند.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری امام حسن مجتبی مسجد امام حسن مجتبی شهرستان نوشهر و امام حسن عسکری مسجد صاحب الزمان شهرستان تنکابن در طرح شنبه های کتاب در سال 99 به عنوان کانون های فهما منتخب مازندران در طرح شنبه های کتاب حمایت مالی شدند.

 

وی اظهار امیدواری کرد که تمام کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان به اجرای طرح شنبه های کتاب و ثبت فعالیت خود در سومین رویداد فهما اهتمام ویژه داشته باشند.