اجرای برنامه های متعدد در مساجد مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای انس با یار مهربان
اجراي برنامه هاي متعدد در مساجد مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني براي انس با يار مهربان
سرپرست ستاد فهما مازندران:

اجرای برنامه های متعدد در مساجد مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای انس با یار مهربان

حجت الاسلام نعتمي با اشاره به اجراي ويژه برنامه هاي متعدد در مساجد مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني که گام موثري در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه در کشور و انس با يار مهربان به شمار مي آيد، گفت: 428 کتابخانه در کانون هاي فهما ديار علويان راه اندازي شده است.
شناسه خبر : 31610 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۶

حجت الاسلام «رجب نعمتی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: 24 آبان هر سال در تقویم ایران به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است که این امر بیانگر ارزش والای کتاب و تاثیر مطالعه در ارتقای فرهنگ عمومی و سطح علمی جامعه است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا برعلاقه مندان وادی کتاب تاثیرات منفی نداشته و آنها با امانت گرفتن کتاب و خرید اینترنتی در خانه به مطالعه می پردازند.

 

وی بیان کرد: کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مکان های خوبی است که کتابخوان ها برای ارتقای سطح دانش و معرفت خویش به این مراکز مراجعه می کنند و علاوه بر مطالعه از برکات معنوی خانه های خدا بر زمین نیز بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به وجود یکهزار و 194 کانون فرهنگی هنری در استان مازندران ابراز کرد: 428 کتابخانه در کانون های فهما دیار علویان راه اندازی شده است که از این تعداد، 328 کتابخانه مخزن دار و مابقی باز هستند.

 

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از 30-24 آبان، گفت: برنامه هایی برای گرامیداشت این هفته در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و کانون های فهما این استان در دستور کار قرار دارد و این برنامه ها، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و انس با یار مهربان به شمار می آید.

 

حجت الاسلام نعمتی، برگزاری مسابقه نقاشي با موضوع كتاب و كتابخواني، مسابقه انشا نويسي با موضوع مدافعين سلامت، مسابقه كتابخواني با محوريت كتاب دغدغه هاي فرهنگي مقام معظم رهبري، افتتاح كتابخانه، بازديد از كتابخانه هاي فعال، تجليل از كتابداران فعال، معرفي روزانه يك كتاب در فضاي مجازي (واتساپ ، ايتا ، اينستاگرام و...)، ارسال جملاتي از مقام معظم رهبري با موضوع اهميت كتاب از طريق پيامك براي كانون هاي استان، اهدا كتاب به كتابخانه ها و بسته بندي كتاب به همراه پك هاي بهداشتي و توزيع نمادين بين مردم جهت فراموش نشدن كتاب و كتابخواني در دوران كرونا را از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برشمرد.