برگزاری مسابقات ورزشی از مهمترین فعالیت‌های در دستور کار ستاد فهما استان مازندران است
برگزاري مسابقات ورزشي از مهمترين فعاليت‌هاي در دستور کار ستاد فهما استان مازندران است

برگزاری مسابقات ورزشی از مهمترین فعالیت‌های در دستور کار ستاد فهما استان مازندران است

انجام فعاليت‌هاي ورزشي و توجه به سلامت جسم و روح با برگزاري مسابقات ورزشي در دستور کار کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران است چراکه هر انساني براي رسيدن به کمال انسانيت در مسير الهي به تقويت و تربيت روح و وجود انساني خود نياز مبرم دارد و اين با ورزش امکان پذير است.
شناسه خبر : 31226 تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: امروز (26 مهر) به روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است و فرصتی برای توجه ویژه به جسم و روح است البته نباید با توجه به اهمیت این مهم به روزو هفته ای محدود باشد بلکه در طوال سال باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

 

بر اساس این گزارش: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در منویات خویش «برهمه واجب است که ورزش را در تمامی زمینه ها جدی بگیریم» و هچنین بزرگان دین نظیر پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی به انجام فعالیت های ورزشی تاکید بسیار دارند.

 

این گزارش می افزاید: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با توجه به درخشش ورزشکاران بسیاری از این خطه در مسابقات مختلف نظیر «محمد نخودی لاریمی» دارنده مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهانی نروژ 2021 در وزن 79 کیلوگرم و «مرتضی الغوثی» دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جوانان جهان در کشور روسیه که از اعضای کانون های فهما دیار علویان هستند را از افتخارات نه تنها این دیار علویان بلکه سراسر ایران می داند.  

 

در ادامه این گزارش می آید: انجام فعالیت های ورزشی و توجه به سلامت جسم و روح با برگزاری مسابقات متنوع ورزشی در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران است چرا که برنامه های کانون های فهما به بخش های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و ... محدود نمی شود.

 

در این گزارش تصریح می شود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران ورزش را سلامتی و سلامتی را زندگی می دانند و با انجام فعالیت های ورزشی به دو موهبت بزرگ الهی یعنی سلامتی و زندگی عنایت ویژه دارند و هر انسانی برای رسیدن به کمال انسانیت در مسیر الهی به تقویت و تربیت روح و وجود انسانی خود نیاز مبرم دارد و این با ورزش امکان پذیر است.