برگزاری یادواره شهید «ولی الله سلیمانی فرد» نخستین روحانی شهید دفاع مقدس با سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران
برگزاري يادواره شهيد «ولي الله سليماني فرد» نخستين روحاني شهيد دفاع مقدس با سخنراني نماينده ولي فقيه در مازندران

برگزاری یادواره شهید «ولی الله سلیمانی فرد» نخستین روحانی شهید دفاع مقدس با سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران

يادواره شهيد «ولي الله سليماني فرد» نخستين روحاني شهيد دفاع مقدس به همراه يادبود 220 وصال يافته به يار بخش چهاردانگه ساري با سخنراني نماينده ولي فقيه در مازندران برگزار مي شود.
شناسه خبر : 31130 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: یادواره شهید «ولی الله سلیمانی فرد» نخستین روحانی شهید دفاع مقدس به همراه هجدهمین یادبود 220 وصال یافته به یار بخش چهاردانگه با سخنرانی آیت الله «محمد باقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران و مداحی ذاکر اهل بیت «میثم نجفی» برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش: این مراسم گرامیداشت، امروز پنجشنبه (22 مهر) از ساعت 10 در بخش چهاردانگه ساری، روستای ازنی آغاز می شود.

 

این گزارش می افزاید: آیت الله العظمی نوری همدانی(حفظه الله تعاله) درباره شهید «ولی الله سلیمانی فرد» متنی را در 11 بهمن ماه 1359 به این شرح نوشتند: « در حدود چهارماه قبل؛ درمسافرت اینجانب به جبهه غرب کشور جناب آقای شیخ ولی الله سلیمانی فرد که یکی از فضلاء شایسته حوزه مقدس قم بود به همراه اینجانب به سوی غرب عزیمت کرد و در سر پل ذهاب به رزمندگان اسلام پیوست و بعد اطلاع حاصل شد که ایشان به خیل شهدای اسلام ملحق گردیده است طوبی لهم و حسن ماب امید است که بنیاد محترم شهید در رسیدگی به وضع خانواده ایشان احترام مقتضی و عاجل بفرماید؛ جزاکم علیهما خیرا».

 

در ادامه این گزارش آمده است: شهید حجت الاسلام « ولی الله سلیمانی فرد»، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در سوم تیرماه سال ۱۳۳۷ در یک خانواده مذهبی و كشاورز از مادري سادات در روستای ازنی چهاردانگه ساری دیده به جهان گشود و در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در سرپل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل شد که با جسم و روحش به به افلاک پر کشید و همانند مادرش حضرت فاطمه زهرا، مدفنش مخفی ماند و عزیزانش به ویژه زهره و روح الله، دوفرزند این شهید را چشم به راه گذاشت.

 

در این گزارش تصریح می شود: این مراسم معنوی به همت ستاد یادواره 220 شهید بخش چهاردانگه ساری و با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید «ولی الله سلیمانی فرد» مسجد امیرالمومنین مرکز استان مازندران برگزار می شود و از یادمان اولین شهید روحانی دفاع مقدس، رونمایی خواهد شد.