اربعین نمایش اقتدار مسلمین است
اربعين نمايش اقتدار مسلمين است
امام جمعه فریدون‌کنار:

اربعین نمایش اقتدار مسلمین است

حجت الاسلام تقي پور، اربعين را نمايش اقتدار مسلمين دانست و گفت: زيارت اربعين و تشرف به بارگاه امام حسين از علائم شيعه گري است.
شناسه خبر : 30731 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: دومین سخنرانی وبیناری ویژه اربعین حسینی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد مازندران  در روز دوشنبه پنجم مهرماه برگزار شد. 

 

حجت‌الاسلام «حسین تقی‌پور» در این وبینار طی سخنانی گفت: اربعین حسینی باید به یک نمایش قدرت و اقتدار برای مکتب امیرالمومنین تبدیل شود.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: دین وجود پیامبر خاتم با تایید و تفسیر امیرالمومنین یکی از مهم ترین دغدغه های اهل بیت است.

 

وی با اشاره اینکه از امام حسن عسگری نقل شد که «زیارت اربعین از علائم شیعه است»، بیان کرد: اصل زیارت اربعین با ترک گناه و انجام واجبات باید باشد.

 

حجت الاسلام تقی پور، زیارت اربعین و تشرف به بارگاه امام حسین را از علائم شیعه گری دانست و ابراز کرد: اربعین نمادسازی برای اهل بیت است.

 

وی گفت: اربعین هر چه باشکوه تر برگزار شود بهتر است چراکه اربعین، نماد و نمایش اقتدار محسوب می شود.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به تلاش اهل بیت برای حفظ اربعین به عنوان علامت و اقتدار شیعه، افزود: امام صادق فرمود «اگر هر کس به زیارت اربعین و زیارت بارگاه امام حسین برود برای هر قدم او یک حسنه نوشته می شود و گناهی پاک می شود و دو تا از ملائک زائر را تا کربلا و همچنین تا برگشت به منزل همراهی می کنند و وقتی زائر به منزل خود رسید به زائر خطاب می شود، خدا  گناهان تو را آمرزید دوباره از نو عملت را شروع کن».

 

وی اظهار کرد: زائر امام حسین جزء حزب الله می شود و در قرآن آمده «حزب الله هم الغالبون» و همچنین «حزب الله هم الفالحون» که تمام این ها بیانگر اهمیت اربعین و تشرف به بارگاه مطهر امام حسین است.

 

حجت الاسلام تقی پور بیان کرد: آسایش و عزت این دنیا و آخرت با زیارت اربعین میسر می شود و باید اربعین را به عنوان نماد و نمایش اقتداری باشکوه به شمار آورد.

 

وی تاکید کرد شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» را باید در اربعین فریاد زد.