فرهنگ ایثار و شهادت در ادوار مختلف تاریخ ضامن حفظ عزت جوامع اسلامی بوده است
فرهنگ ايثار و شهادت در ادوار مختلف تاريخ ضامن حفظ عزت جوامع اسلامي بوده است
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران؛

فرهنگ ایثار و شهادت در ادوار مختلف تاریخ ضامن حفظ عزت جوامع اسلامی بوده است

حجت‌الاسلام حسيني کارنامي، با اشاره به اهميت و جايگاه فرهنگ ايثار و شهادت ميان مسلمانان گفت: اين دو مولفه در طول تاريخ همواره ضامن حفظ عزت جوامع اسلامي بوده است.
شناسه خبر : 30637 تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی کارنامی» در سخنرانی وبیناری ویژه اربعین حسینی که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد مازندران  در روز شنبه 3مهرماه برگزار شد، با اشاره به جایگاه ایثار و شهادت و نقش آن در فرهنگ جوامع اسلامی گفت: این دو مولفه از مهم‌ترین درس ها و آموزه های عاشورا و ابا عبدالله الحسین است.

مسوول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: ایثار و شهادت پشتوانه بسیار معنوی و بزرگ و ذخیره ای است که می تواند محرک برای جوامع اسلامی باشد.

وی بیان کرد: مردم جوامع اسلامی که غالباً به جهات مختلف با ایدیولوژی و فرهنگ ایثارگری عجیبن بودند همواره در مظلومیت قرار داشته و از سوی مستکبران به آنها ستم می شد، امروز نیز چنین است و در دنیای غرب و شرق می بینیم که تا چه اندازه برخی مستکبران بیرق ظلم و ستم را نسبت به برخی جوامع اسلامی دارند.

وی ابراز کرد:  فرهنگ ایثار و شهادت می تواند عزت مسلمین را حفظ کند و عامل محرک باشد و یکی از مهم‌ترین پیام عاشورا همین فرهنگ است.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: سیدالشهدا از همان ابتدای حرکت، انسان هایی را دعوت و همراه خویش می کند که این دعوت و باور و آمادگی را دارند که خون خود را در راه خدا بدهند و از مال خویش برای ترویج دین نیز بگذرند.

مسوول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در کربلای امام حسین(ع) یک میراث بود که در حال حاضر ضامن مقاومت در برابر ستمگران است.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: اشخاصی که روی مین رفتند و در برابر داعش، القاعده و گروه های تکفیری ایستادند و از حرم و حریم آل الله دفاع کرده و می کنند مهم ترین پشتوانه شان شهادت طلبی است و باور به اینکه حسابی و کتابی در برابر خدا دارند.

وی ابراز کرد: سیدالشهدا(ع) در سخنان مهم خود در اواخر روز عاشورا این بود که این مقاومت و شهادت طلبی برای من گواراست چون خدا می‌بیند و می شنود و باقی می دارد و به فرهنگ ها، نسل ها و دول معرفی می کند.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: ایستادگی و ایثار و شهادت سیدالشهدا به دلیل دو عامل متصل بودن به مبدا و برگشت و معاد است.

وی افزود: در فرهنگ اربعین دیدیم که چگونه حضرت زینب(س) در برابر یزید مقاومت کرد و فرمود: نام و ذکر ما محو نمی شود و وحی ما، مانا می ماند و نام حسین به خاطر عجین شدن با شهادت ماندگار می ماند.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: در لبنان، عراق، یمن، افغانستان و فلسطین به گسترش فرهنگ شهادت نیاز است تا در برابر دشمنان مقاومت شود. امام خمینی (رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در منویات خویش به دفعات متعدد به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کردند.


وی با اشاره به اینکه قوام و دوام شریعت پیامبر(ص) با شهادت محفوظ می ماند، بر خواندن وصیت نامه شهدا و تکریم از خانواده های شهدا در هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران آن دوران پر حماسه تاکید کرد.