اقامه عزا به مناسبت شهادت امام جواد در کانون های فرهنگی هنری مازندران
اقامه عزا به مناسبت شهادت امام جواد در کانون هاي فرهنگي هنري مازندران
سرپرست ستاد فهما مازندران خبر داد:

اقامه عزا به مناسبت شهادت امام جواد در کانون های فرهنگی هنری مازندران

حجت الاسلام نعمتي قرا از اقامه عزا در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران به ويژه 26 کانون و مسجد مزين به نام امام جواد خبر داد.
شناسه خبر : 28787 تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران ضمن عرض تسلیت شهادت امام جوادالائمه(محمدتقی) گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به ویژه 10 کانون که مزین به نام جوادالائمه و امام جواد هستند، شب گذشته در سوگ آن حضرت به عزاداری پرداختند و امروز نیز این سوگواری ها ادامه دارد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: 16 باب مسجد نیز در دیار علویان، ملقب به نام امام نهم هستند که در آنها نیز مراسم سوگواری همزمان با سالروز شهادت آن حضرت برپا می شود.

 

وی بیان کرد: مراسم سوگواری فرزند حضرت امام رضا و جگرگوشه آن امام همام در کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به صورت حضوری و همچنین به صورت مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال اجراست.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ابراز کرد: برنامه های شهادت نهمین بحر کرامت و جوان ترین شمع هدایت باب المراد عالمین، مظهر جود و کرم حضرت امام محمد تقی الجواد با قرائت قرآن، هدیه ثواب طرح تلاوت نور به روح آن حضرت، سخنرانی و مداحی جهت تبیین اهداف آن حضرت در کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به ویژه 26 کانون فهما و مسجد ملقب به آن حضرت با شور و شعور خاصی برپاست.

 

وی با اشاره به ارادت ویژه مردم دیار علویان به ائمه اطهار، تصریح کرد: درس های بزرگی به ویژه جود و بخشش را می توان از نهمین اختر آسمان امامت به عنوان سرلوحه زندگی قرار داد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: گرامیداشت و ادامه اهداف بزرگان دین بدون تردید، جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه را از هجمه ها، بیمه می کند که برای تحقق این مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش مهمی بر عهده دارند.